Stijlsite van Mercedes-Benz focust op Nederlandse creatieven

Stijlsite van Mercedes-Benz focust op Nederlandse creatieven

14-06-2012 12:59 Laatste update: 12:59

In het online tijdschrift mb! verzamelt Mercedes-Benz stijl: meubels, mode, design en muziek. En hier en daar een auto natuurlijk.

Een beetje vreemd is het misschien wel. Automerk Mercedes-Benz gaat bloggen, niet over auto's maar over stijl. Op de website mb! zijn teksten, video’s en foto’s te vinden over mode, design, cultuur, mobiliteit en reizen. Donderdag gaat de Nederlandse versie online, waar vooral binnenlands creatief talent centraal staat. "De videoreeks The Art of Style is hierin een belangrijk onderdeel", zegt Jody Verver, verantwoordelijk voor de communicatie. "De eerste video uit de reeks laat een portret zien van fotografenduo Maurice Scheltens en Liesbeth Abbenes. Dit Nederlandse koppel werkt al jaren voor de belangrijkste internationale modehuizen, waaronder Yves Saint Laurent, Hermès en Balenciaga."

De aanleiding voor mb! is de introductie van de nieuwe A-klasse van Mercedes-Benz. Want het gaat uiteindelijk nog steeds om de verkoop van auto's. Met de lancering van mb! richt het merk zich op een nieuw publiek dat een bovengemiddelde interesse in stijl heeft. "Deze nieuwe generatie is zeer onderscheidend en een tastbaar bewijs van hoe stijl, design en kwaliteit samenkomen in Mercedes-Benz. Precies die combinatie is de kern van het nieuwe online stijlplatform."

De Nederlandse versie van mb! wordt door een Nederlandse redactie gevuld met portretten van lokale creatievelingen en achtergronden. "Naast dus de videoportretten van gerenommeerde Nederlandse creatieve geesten moet je qua onderwerpen denken aan de vetste concept auto’s tot een meesterlijke skateboarder (Kilian Martin) die in een vervallen vakantieparadijs uit de jaren 70 de meest bizarre stunts uithaalt", schrijft Verver.