Straks ook reclames in plantsoenen, parken en weilanden?

Straks ook reclames in plantsoenen, parken en weilanden?

11-07-2012 15:12 Laatste update: 28-04-2018 17:09

Harvest communications heeft een gps-gebaseerde zaaitechniek gepatenteerd. Om reclame-boodschappen te oogsten.

Vanochtend reed ik langs een billboard van JC Decaux (de reclameboer) met daarop slechts het woord 'UBIQUITY'. Mooi woord; omnipresent betekent het. Wat mij betreft slaat JC Decaux daarmee de spijker op de kop. In rap tempo verandert ons stedelijke landschap in een cocon van reclameuitingen. Overlopend in het groen rond de stad. Eerder zagen we al schapen in jasjes, nu heeft Harvest communications een patent aangevraagd voor een manier om met precisie reclameboodschappen in te zaaien.

Als je op Schiphol landt, zie je straks niet alleen kleine autootjes en grote lappen groen, maar ook een op vliegtuigpassagiers gerichte reclame boodschap. Zouden we hiermee als klein landje niet een voorbeeld kunnen zijn voor Europa, zoals Sao Paolo dat voor Zuid-Amerika doet? Daar zijn billboards verboden en geven reclamebureaus toe creatiever te zijn geworden door de beperkte mogelijkheden.