Straks ook reclames in plantsoenen, parken en weilanden?

Straks ook reclames in plantsoenen, parken en weilanden?

woensdag 11 juli 2012 17:12

Harvest communications heeft een gps-gebaseerde zaaitechniek gepatenteerd. Om reclame-boodschappen te oogsten.

Vanochtend reed ik langs een billboard van JC Decaux (de reclameboer) met daarop slechts het woord 'UBIQUITY'. Mooi woord; omnipresent betekent het. Wat mij betreft slaat JC Decaux daarmee de spijker op de kop. In rap tempo verandert ons stedelijke landschap in een cocon van reclameuitingen. Overlopend in het groen rond de stad. Eerder zagen we al schapen in jasjes, nu heeft Harvest communications een patent aangevraagd voor een manier om met precisie reclameboodschappen in te zaaien

Als je op Schiphol landt, zie je straks niet alleen kleine autootjes en grote lappen groen, maar ook een op vliegtuigpassagiers gerichte reclame boodschap. Zouden we hiermee als klein landje niet een voorbeeld kunnen zijn voor Europa, zoals Sao Paolo dat voor Zuid-Amerika doet? Daar zijn billboards verboden en geven reclamebureaus toe creatiever te zijn geworden door de beperkte mogelijkheden. 

Rutger is sinds 2006 de meest noordelijke blogger van Bright. Hij schrijft graag het verhaal achter het verhaal. Hij doceert conceptontwikkeling op de Academie voor Popcultuur en werkt als freelance ideeënman en verhalenmaker.

Reacties

Dit idee is natuurlijk gejat van de buitenaardse wezens die verborgen boodschappen achter lieten in de vorm van graancirkels... ;-)

 

Haha, leuk gedaan!

 

Nog meer reclame, zucht.

 

Laten we inderdaad het natuurlijk schoon wat we nog wél hebben, vooral lekker verkloten.