T-Mobile en KPN promoten onbewust asociaal gedrag

T-Mobile en KPN promoten onbewust asociaal gedrag

vrijdag 17 februari 2012 11:28

Met een simpele aanpassing worden de nieuwe tv-reclames van T-Mobile en KPN commercials tegen onbewust asociaal gedrag van SIRE.

Murw geslagen keken Naan Eldering en ik elkaar aan. Hè? Hebben wij nu net naar de nieuwe KPN-reclame gekeken? Hierin zagen we een echtpaar dat iedereen en alles, inclusief de kinderen, om zich heen vergat omdat ze te druk waren met Wordfeuden. Net de eerste verbazing te boven, kwam de volgende: de reclame van T-Mobile met Ali B. Hij belt vanuit de supermarkt zijn mattie Brownie om te zeggen wat Brownie moet kopen in de bakkerij. Een cassière kijkt toe.

Nog geen drie jaar geleden maakte SIRE (Stichting Ideële Reclame) de campagne Onbewust Asociaal, waarin onder andere een man mobiel belt aan de kassa. Wat asociaal was in 2009, wordt 'gepromoot' in 2012. Met een paar simpele aanpassingen kunnen de reclames ook voor SIRE worden ingezet. Dit hebben Naan en ik dan ook gedaan.

Wat vind jij? Gaat de vergelijking te ver, of zijn het de abonnementaanbieders die de plank mis slaan?


Bram blogt sinds 2011 voor Bright, voornamelijk over de overlap van kunst, cultuur en media met technologie. Daarnaast is hij uitbater van Torpedo, het kleinste theater van Amsterdam.

Reacties

Facetimen werkt niet via 3G, dus 't filmpje met Ali B is een beetje onwaarschijnlijk.

 

T-Mobile komt met een namaak Facetime app, dus het kan wel:
http://www.iphoneclub.nl/166812/t-mobile-wil-iphone-videochatten-stimule...

 

Het gaat niet om dat die app niet werkt (is met een jailbreak namelijk zo op 3G werkend te maken), maar het netwerk trekt het niet. Ik kan over 3G niet een plain-tekst email binnenhalen, laat staan 1 fps beeld binnenhalen.

 

Briljant! Ik wist dat er iets heel erg mis was met die verschrikkelijke spotjes van T-mobile en KPN en jullie geven precies aan waar het 'm in zit.

 

Ik erger me ook vaak aan het gedrag van mensen met mobiele telefoons bij de kassa, harde muziek luisteren en bellen in (stilte) coupés in de trein etc. (ik zal me niet uitlaten over het irritante geratel van Whatsappende Blackberry tieners). Blijkbaar vinden providers het wel normaal en lijken het nu zelfs te promoten inderdaad. Het levert immers geld op als mensen op ieder mogelijk bellen, Whatsappen of internetten ;).

 

Geniaal gemaakt mannen.

 

Die bedrijven sluiten slechts aan bij de belevingswereld van hun klanten. Bekijk voor de lol nog eens de eerste drie reacties op dit item. Die missen toch iets?