Tests

Game van de week: Pulse

14 maart 2009 10:49

<p><strong>Het ritmespel Pulse werd binnen 48 uur ontwikkeld in Utrecht. Nu wordt het uitgebouwd tot een echte game.</strong></p>&#13; <p></p>

Onlangs werd wereldwijd de Global Game Jam gehouden, waarbij gamemakers 48 uur de tijd kregen om een game te maken. Elk spel moest een minuut of vijf duren en een specifiek thema volgen: "As long as we have each other, we will never run out of problems." Ook in Utrecht werd er meegedaan aan de Jam, met het ritmespel Pulse als gevolg. De game is gemaakt om door twee personen tegelijk gespeeld te worden. Beide moeten samenwerken om het juiste ritme aan te houden en het einde van het level te bewerken. Veroorzaak je even hoge geluidsgolven, dat beloont het spel dit met extra hippe beelden en geluiden. Het spel is te downloaden op de Pulse-website.

Bright-factor: Niet alleen beoordeelde maar liefst 97% van het aanwezige publiek in Utrecht dit spel als de beste Game Jam-vrucht, Pulse gaat nu ook uitgewerkt te worden tot volwaardige commerciële game. Althans, de Amsterdamse ontwikkelstudio Virtual Fairgrounds liet weten het prototype op te gaan pimpen tot een indrukkende demo, die men eind deze maand in San Francisco op de Game Developers Conference gaat laten zien aan uitgevers. En dat zou zomaar wat vruchten kunnen gaan afwerpen.

platform: n.n.b.

releasedatum: n.n.b.