National Geographic lanceert Urban Techwear
off the streetwear

National Geographic lanceert Urban Techwear

16-04-2020 16:03 Laatste update: 16:03

National Geographic komt met Urban Techwear, de eerste wereldwijde collectie herenmode van het mediamerk.

Tijdschrift en tv-kanaal National Geographic lanceert zijn eerste herenmodecollectie. De capsule collectie bevat jassen, shirts, t-shirts, polo's en truien voor de urban explorer.

Geel is als steunkleur veel in de collectie aanwezig, een verwijzing naar het gele kader dat zo iconisch is voor het merk National Geographic, dat al 130 jaar bestaat als kanaal van het Amerikaanse genootschap van geografen. Het hooded field jacket, Pack Tech jacket and Re-Developed jacket zijn gemaakt met ruime opbergmogelijkheden in de zakken en veel verstelbare details, waaronder ritsen en treklusjes.

De nieuwe Nat Geo techwear is zowel stijlbewust als dier- en milieuvriendelijk, compact opvouwbaar met strak gesneden vormen en gerecycled textiel. 

Het in Hongkong gevestigde modebedrijf Omnibrand Group en hun kledingbedrijf Corem maakt de kleding. Patrick Andrist van de Omnibrand Group: "Onze aanpak is het dynamisch introduceren van de National Geographic-gemeenschap in de modewereld, het uitbreiden van de fanbase en het bevorderen van de verkoop." Eerder werkte NG samen met The North Face en Element. 

Alle producten zullen vanaf komende week verkrijgbaar zijn bij geselecteerde retailers en shop-in-shops in een aantal warenhuizen in Duitsland en op de Duitse site van Zalando.