Twitterende beha herinnert aan borstcontrole

Twitterende beha herinnert aan borstcontrole

26-10-2013 07:45 Laatste update: 28-04-2018 09:24

Elke keer dat deze beha losgemaakt wordt, stuurt hij een tweet om aandacht voor borstcontrole te genereren.

Technologie is nu daadwerkelijk doorgedrongen tot in ons ondergoed. We kunnen scheten filteren en het Griekse OgilvyOne Athens heeft een beha ontwikkeld die elke keer een tweet verstuurt als de sluiting wordt losgemaakt: de Tweeting Bra.

De beha is onderdeel van een nieuwe campagne van Nestlé Fitness, die hoopt dat vrouwen meer aandacht wijden aan het maandelijks checken van hun borsten om zo borstkanker in een vroeg stadium te kunnen ontdekken.

In de Tweeting Bra zit een mechanisme onder de haakjes aan de achterkant. Elke keer dat de beha wordt losgemaakt, zendt dit een signaal naar een mobiele telefoon, die weer een server op de hoogte brengt. De server genereert op zijn beurt een tweet die vrouwen erop attendeert dat borstcontrole belangrijk is.

De komende twee weken zal tv-presentatrice Maria Bacodimou (in Griekenland een populaire verschijning) het hightech kledingstuk dragen. Iedere keer dat ze hem losmaakt, tweet de beha een oproep naar haar 149.000 volgers die herinnert aan een eigen borstonderzoekje. Maar wel in het Grieks.