Paybackparty: UPC Mediabox

vrijdag 02 maart 2007 13:42

De colportage van UPC om zijn mediabox voor digitale televisie te slijten loopt de spuigaten uit.

Tijd voor een even agressieve tegenactie.

Eerder deze maand heeft de Consumentenbond al een klacht ingediend tegen UPC, maar die heeft blijkbaar weinig resultaat gesorteerd. UPC blijft door gaan met de agressieve huis-aan-huisverkoop waarbij mensen een mediabox voor digitale televisie in de maag gesplitst krijgen, ook al hebben ze aangegeven geen interesse te hebben. De mediabox retourneren valt ook niet mee. Daarom brachten we die van Erwin zelf maar terug. Op onze manier.

 

 

 

 

Bekijk ook de andere Uitpakparty's. De video's van Bright vind je ook in ons YouTube-kanaal en bij Nuvideo.nl.

David schrijft al sinds jaar en dag voor Bright en heeft het voorrecht de meeste gadgets te reviewen voor de enige echte Uitpakparty. Van alle gadgets houdt David het meest van robotica en hij heeft een voorliefde voor wetenschap in al zijn facetten.

Reacties

Dat had ik nou twee jaar geleden met mijn dode Dell-notebook willen doen...
 
reservoir dogs meets office space? Maar ik heb wel alle begrip voor jullie actie, dit is echt een absurde actie van UPC om hun spullen aan de man te brengen.
 
Kijk zo doen ze dat bij Fok. Iedere dag sturen ze een grindtegel terug naar hat antwoordnummer van UPC. Dat zal ze leren :-) http://forum.fok.nl/topic/982926
 
Beetje zielige actie. Je kunt gewoon 'nee' zeggen tegen de postbode, dus dat 'door de strot duwen' valt wel mee. Ik wilde dat ding wel eens testen. Maar het bleek inferieure zooi: terug dus. UPC gebeld, en een paar dagen later had ik een retourdoos in huis. Kortom, waar maken jullie je zo druk om.
 
afbeelding van Erwin van der Zande
De sloopscene is inderdaad geinspireerd door Office Space. Hier een video van de bewuste scene.
 
dit vind ik zoooow superstoer he:D ook van dat forum en de film:P
 
Leuke video, zojuist een berichtje erover op de site van Computer Idee gezet!
 
Ik vind het een rare film... de mensen op de film moeten een baan zoeken ipv dit soort filmpjes maken. stelletje mafkezen... niksnutten die jullie zijn
 
Ik zit te wachten tot dat webcare team van UPC hier komt mee reageren. Of is Ronald dat al? :-)
 
Nou met deze actie hebben de kwaliteit die jullie hadden ook meteen verloren! Behoorlijk puberaal gedrag volgens mij.
 
Geniale actie, en volledig verdiende ludieke aandacht voor een serieus probleem: het wanbeleid bij UPC. Dit soort bedrijven kunnen niet vaak genoeg gestalkt worden. Hoorde net trouwens dat de doos door UPC werd opgevat als een bompakket. Het gebouw zou vervolgens zijn ontruimd.
 
http://www.nu.nl/news/994767/54/Terugbrengactie_bij_UPC_leidt_tot_bommelding.html
 
Zielige aktie van Bright. Ik had jullie toch wat volwassener geacht.
 
Ik werk zelf in een winkel. Jullie onderschatten hoe dit bij een baliemedewerker overkomt. Die mensen zijn zich vast kapot geschrokken. Aandacht voor deze materie vragen is prima. Maar niet op deze wijze. Schrijf een negatief artikel, maar laat mensen die daar hun brood verdienen buiten schot!
 
Nu.nl schrijft:
"Volgens UPC-woordvoerder Ronald van der Aart werd de politie gewaarschuwd toen "drie nors kijkende mannen een naar benzine stinkende doos kwamen bezorgen waar draden uitstaken."

Erwin, voortaan vrolijker kijken....
 
Deze reactie is verwijderd op verzoek van de echte Rob van Esch.
 
Geweldig filmpje! En actie! Je brood verdienen voor UPC is een eigen keus. Ik ga toch ook niet voor microsfot werken? Misschien het voorbeeld van UPC dan maar nadoen. Iedereen die zo'n doos ontvangt meldt dit als een mogelijk bompakket...
 
Perfecte actie van Bright!! Beetje zielig om meteen t gebouw te ontruimen.
 
Zorgzaam huis aan huis uitdeelt?
 
"Kortsluiting gehad" Hahahaha, geweldige actie!
 
@Rob van Esch Welkom in het webcare team van UPC!! Bent u ontevreden over de hoge werkdruk, dan kunt u binnen 2 weken uw modem terugsturen, uiteraard zijn de verzendkosten voor eigen rekening.
 
Wat een kansloze aktie van Bright. Het is heel simpel om die mediabox te weigeren en mocht je 'm wel terug willen sturen is 1 telefoontje al voldoende om een retourbox te ontvangen. Nu staan jullie je in 1 of ander weiland als een stelletje debiele kleuters belachelijk te maken. Wat een helden zeg. Echt iets om trots op te zijn.
 
FLAPDROLLEN!
 
Briljant!!!!!!!!!!
 
Hulde!! Laat ze maar in hun sop gaarkoken die gasten van UPC, @Home/Essent, Tele2 en weet hoe ze allemaal heten. Gerechtigheid.
 
Mijn complimenten.
 
ik vind het wel zielig voor dat arme apparaat!
 
@Rob van Esch (is dit nu een goedgeschreven grap of ben je dit echt? hoe dan ook, mijn mening): Een klant puur als revenue generating unit zien zegt al meer dan genoeg. RGU's en de noodzaak van digitale TV... man, ga dat 'ns aan een oma van 80 uitleggen die haar TV alleen gebruikt om 1x per dag het journaal te bekijken. En wat heeft Tim Kuik hier nou mee te maken?

*puur mijn persoonlijke mening, niet die van Bright*
Het is mijns inziens prima dat UPC een snelle invoering van digitale TV nastreeft, maar er zijn grenzen. Als je een product aan klanten aanbiedt (analoge TV) dan zul je dat product ook nog een lange tijd dienen aan te bieden, ook al zijn er betere alternatieven. Daar verbolgen over doen vind ik echt sneu gejank, had men er maar niet aan moeten beginnen. Uitzendingen in de ether zijn pas dit jaar gestaakt en, op zich iets anders, er zullen ook in 2007 nog mensen zijn die voor het eerst hun LP's inwisselen voor iets anders of, nog iets anders, de telex heeft pas net het loodje gelegd. Laat een ieder die via oude(re) technologieen z'n ding wil doen lekker. Mijns inziens wil UPC gewoon zo snel mogelijk van analoge TV af puur vanwege eigen (kosten)voordelen, d'r zullen genoeg klanten nog jarenlang prima via analoge TV willen kijken (zonder handtekening en 16% tariefsverhoging). Men probeert van iedereen ineens een early adopter te maken, maar zoiets gaat simpelweg niet (en al helemaal niet zonder enige weerstand). UPC heeft analoge TV aangeboden en ze zijn het mijns inziens verplicht om dat nog lange tijd te doen, tot dat het niet meer dan redelijk is daar de stekker uit te trekken, niet eerder.
 
Ik krijg van de oplichters van UPC ook nogsteeds een fiks bedrag terug. Al sinds 2002, een of andere dikke monteur heeft mijn bureau vernield met zijn obsebitas lichaam. Daarna meer GEEN internet dan wel internet gehad en die honden van UPC maar incasseren. Ik sta geheel achter de actie en vind het jammer dat een arme mediabox hier slachtoffer geworden is, wat mij betreft hadden ze het gebouw met alle arrogante helpdeskmedewerkers erbij in de brand gestoken.
 
Ehh.. Haha? Wat een geweldige grap? Triest.
 
@ Rob van Esch, UPC eerlijk? Innovatief? 16% tariefsverhoging weinig? Uitstekende naam? Laat me niet lachen! Een organisatie die dit soort onwaardheden uitkraamt, direct juristen gaat inschakelen en aan namedropping doet (Brein, laat me niet lachen) mag zich van mij direct opheffen. O ja, dan vergeet ik nog die term RGU's. Meneer Van Esch, komt u eens met beide benen terug op de grond en noem deze RGU's gewoon klanten, of liever zelfs mensen. U weet wel, wezens als u en ik. Niemand wil als RGU worden bestempeld, een grotere minachting bestaat er niet.
 
HAHA goede actie! Deed iedereen dat maar! Op http://upc.hasse.nl nog meer redenen om geen upc te nemen. weg met die toco
 
toppie gedaan alleen dat je hem ook nog even in de fik moest steken dat gaat me te ver ;-) HAHAHA UPC moet eens ophouden met die onzin.
 
Puberaal gedrag van kerels met zulke oude koppen – dat is voor mij net zo vervreemdend als jongetjes van 6 in maatpakjes van Armani. Helemaal fout, dus.
 
Wie hier de humor niet van inziet, sukkel! UPC zijn echt stumpers, diverse keren teveel tijd aan hun incompetentie moeten spenderen, wil er niets meer mee te maken hebben.
 
Ik vind het ook nergens op slaan.........dat het geen echte bom was! Laat die eikels met hun "mes op de strot verkooptactiek" maar eens merken wat de gemiddelde consument van hen vindt! Ger
 
Ouch, that hurts! Dat waren wij, die hier de humor niet van inzagen! Ik vond het wel een blije doos, die mediabox. Ik zou wel elke dag zo'n onverwacht groot pakket per post willen krijgen! Desnoods leeg!
 
hahahah super goeie actie nu nog heel nederland over op een eigen schotel lol want het is te zielig voor woorden die 20 a 30 zendertjes die je voor veeeeeeeeeeeeeeeeeelllll ste veel geld krijgt. ik heb pas upc in zn geheel opgezegd en heb een eigen schotel op mn dakkie gezet hahahahaha niks leuker dan upc opzeggen ennuu ik heb nu ruim 500 zenders om uit te kiezen. toen ze hier bij mij die kud doos door mn strot probeerden te dauwen heb ik die geweigerd kreeg ik nog een grote bek van die upc medewerker ok. kortom iedereen die media doos in de fik zetten en zo inleveren *SUPER ACTIE *
 
Jeetje wat een zielig filmpje.UPC stuurt niet ongewenst een mediabox. Iedereen die klant is van UPC krijgt 3 weken van te voren een aankondiging , en wenst je de box niet kan deze gewoon geweigerd worden aan de deutr. Dus waarom zo veel ophef. Met de vriendelijke groet, Kill Bill. een trouwe upc-klant :-)
 
LOL!! dat is pas actie...en willen de mensen effe oprotten met puberaal en dat soort gezeik!!!!! upc is een kut bedrijf! eerst met internet nu met de digitale televisie..en kom geen gelul verkopen van upc: doet het voor de klanten! LOL UPC doet het voor het geld..een stilzwijgend (zo noemen ze het volgens mij) contract aanbieden is echt een lage manier van marketing...je moet het aannemen als je niet terug stuurt ben je lid
 
Wanneer komt Bright.tv nou Erwin. Zei je niet begin 2007? We zitten al in maart hoor?
 
Beetje sneu die actie. Denk dat je nu werkelijk een punt hebt gemaakt. Maar ach who cares.. want de kosten van de mediabox worden wel in rekening gebracht. Good job.. jeuh
 
Mijnheer Van Esch houdt een mooie preek. Laat ik bijna vergeten zijn dat mijnheer Van Esch betaald krijgt om de kabelbranche te vertegenwoordigen. Zielige reactie in een poging weer aan tafel bij de grote jongens te mogen komen. Mijn moeder zou zeggen: als je niets zinnigs kunt zeggen, houd dan je mond dicht.
 
De bijzonder aardige langs-de-deur-meneer van UPC kwam mij vragen hoe tevreden ik was met de Mediabox. Die had ik nog niet ontvangen. Langs-de-deur-meneer verzekerde mij, zelfs na nogmaals vragen, dat ik zonder mediabox echt geen TV meer kan kijken. Hij had zelfs het kruisje op het contract al voor me aangekruist. Na dat ie weg was toch maar even UPC gebeld en vernomen dat de mediabox een optie is en geen verplichting. Dan nog 3x de doos aan de deur weigeren en mijn onder valse voorwendselen gezette handtekening is weer ongedaan gemaakt. Wel een heel erg foute leugen van die verkoper!
 
jammer deze actie, ik ben fel tegen UPC en alles wat er omheen zit te drentelen. (en nog feller tegen "dingen" die mensen RGU's noemen) maar het zou een vele betere actie zijn, als je met een paar honderd man gewoon dat ding kom retourneren, en het 8 uur journaal haalt wegens de verkeers opstopping en de elle lange rijen voor het kantoor van UPC. Dat is nou past een actie, die ook door iedereen gewadeerd kan worden (behalve dan door UPC, en diegene die blij zijn met de box in in de file kwamen). Muahahha RGU's .... die mensen die dit in hun mond nemen zouden meteen ge-sadam-husein-ed moeten worden.
 
Ik heb digitale televisie via deze mediabox gezien, en het is echt niet beter dan gewone analoge tv. Bovendien moet je via een andere afstandbediening zappen, kan er maar 1 tv per mediabox aangesloten (en niet meerde zoals bij analoge tv), het kastje vreet onnodig veel energie als die uitstaat en het zapt traag. Ik hou niet zo van nieuwe technologieën invoeren terwijl het niet beter is. Ik vind het wel knap dat UPC nieuwe technologieën (die nog niet helemaal lekker werken) op deze grote schaal durft in te voeren.
 
Wauw, ik heb altijd iets willen zijn. En nu ben ik eindelijk een RGU. Een heuse Revenue Generating Unit. Daar ben ik razend trots op. Het is me alleen nog niet duidelijk hoe ik de tegenpartij beleefd kan aanspreken? RSU misschien? Revenue Sucking Unit
 
Ik ben ook juridisch afgeperst en geintimideerd door dit bedrijf. Heeft me honderden euroootjes gekost. Jammer dat ze al deze aandacht krijgen, ook al is het negatief. Leuk commentaar over Microsoft overigens. Wist je ook dat MS mede initiafnemer was in het oprichten van UPC. Zegt genoeg voor mij. Maar dan die respons op je vragen / commentaar van de verschillende service medewerkers. Wij weten niet genoeg van u, u weet zelf helemaal niets, wij weten alles, geen gelul gewoon betalen lul. Dat doe je dan uiteindelijk maar om van ze af te zijn. Puur maf*a praktijken. UPC is een bedrijf van ZEER WEINIG WOORDEN. Helaas kan ik over hun (MIS) DADEN niet hetzelfde zeggen. Ik heb nooooit problemen met bedrijven buiten UPC. Maar dan mijn meest beschamende bekentenis: Ik heb er ooit nog eens drie maanden gewerkt. Ja. Slik. En ben weer gauw afgenokt toen ik zag wat een apekooi het daar was. En vestiging na vestiging wordt gesloten. (op zich wel goed). Maar probeer hun rotzooi maar eens terug te brengen... alleen voor de echte kilometer vreter. Met alle meest negatieve uitingen die hier gedaan zijn of nog gedaan zullen worden ben ik het 100% eens. Digitale TV van UPC zuigt. het signaal is nooit 100%. Wat heb je dan aan digitaal. Analoog is prima. Niks mis mee. Behalve als ze je signaal expres knijpen om je een duwtje in de rug te geven om over te stappen. Van een insider bij Telekabel toen nog heb ik eens gehoord dat als je zwart keek ze het het signaal bij de buren knepen. Om de buren op je dak te sturen. Haha. Raar maar waar. Rare jongens, die kabel-aars. Ik vind de actie ludiek. Stelletje zieligerds, de EOD bellen voor een beetje benzine lucht. De koffie daar ruikt hetzelfde. Zo. Weer een tevrden klant. Minder. :(
 
Ze mogen nu wel mooi die 175 euro betalen \o/
 
Echte bikkels zeg....nou nou....get a life...
 

Pagina's