Veel commentaar op nieuwe app van Rabobank: 'Ik stap over!'

Veel commentaar op nieuwe app van Rabobank: 'Ik stap over!'

11-09-2015 09:39 Laatste update: 27-04-2018 21:32

De nieuwe app van de Rabobank zorg voor veel boze en gefrustreerde klanten. Gebruikers uiten hun ongenoegen via Twitter en Facebook.

Rabobank heeft de nieuwe app gisteren voor Android- en iOS-toestellen uitgebracht, aan een Windows-versie wordt nog gewerkt. De app heeft een geheel nieuwe design, dat volgens klanten onoverzichtelijk en traag is. Alle informatie wordt in bolletjes weergegeven en veel klanten weten niet precies waar ze informatie over hun bankzaken moeten vinden.

Je kunt niets met je vingerafdruk
Eén van de meest gehoorde klachten is het missen van de ondersteuning voor de vingerafdrukscanner. Bij de meeste apps is het mogelijk om in te loggen met enkel je vingerafdruk, maar bij de nieuwe app van de Rabobank niet. Hierdoor moeten klanten meer handelingen uitvoeren om bij hun rekening te komen.

Veel Rabobank-klanten klagen ook over het ontbreken van een zoekfunctie in de app. Zonder zoekfunctie kun je de bij- en afschrijvingen niet doorzoeken, waardoor klanten veel door al hun bij- en afschrijvingen moet scrollen om naar een specifieke betaling te zoeken.


"Deze twee functies staan hoog op de lijst van functies die we toe gaan voegen. Zodra hier meer over bekend is, leest u dit op onze website en social media", aldus de bank.

Overstappen
Sommige Rabobank-klanten zijn de app zelfs zo beu dat ze naar een andere bank overstappen. Ook Bright-collega Floris is boos op de Rabobank omdat de bank "opnieuw een slechte app" heeft uitgebracht. "Er zijn overal vage knopjes in halve cirkels; de app is gewoon onduidelijk. Je kunt als bank best een strakke app maken, maar hij moet wel duidelijk zijn", aldus Floris. Hij stapt over naar de ING.

RTL Z / Daniël Verlaan