We zijn live: Bright Ideas in Blendle
Bright Ideas

We zijn live: Bright Ideas in Blendle

woensdag 24 september 2014 21:01

Bright is opgenomen in de beste digitale kiosk van Nederland. Ideas-abonnees kunnen de artikelen uiteraard gratis lezen.

Het kan raar lopen. In januari 2013 heb ik een meeting met Marten Blankesteijn die me vertelt over een nieuwe digitale kiosk voor Nederlandse uitgaven die op slimme wijze is gekoppeld aan sociale netwerken. Ik geef het enthousiasme binnen de uitgeverij door aan collega-hoofdredacteuren en het balletje gaat voorzichtig rollen. Op het moment dat Blendle eind 2013 toe is aan een eerste beta voor deelnemende uitgevers, is echter net bekend geworden dat Bright Magazine wordt gestaakt.

Op 1 januari dit jaar gaat Bright zelfstandig verder en lanceert drie maanden later de digitale opvolger van het gedrukte magazine: Bright Ideas. De nieuwe uitgave biedt verdieping over vernieuwing en kun je simpel gezegd zien als de weekendbijlage van Bright.nl.

Eind april presenteren Marten en mede-oprichter Alexander Klöpping Blendle aan het grote publiek. De kiosk steekt goed in elkaar. Nieuwe gebruikers krijgen 2,50 euro cadeautegoed om kennis te maken met de dienst en artikelen aan te schaffen. Ruim 20% koopt daarna een nieuw tegoed. Ook hoopgevend: de helft van de gebruikers is jonger dan 35 jaar. Eind augustus mogen Marten en Alexander de honderdduizendste gebruiker verwelkomen en telt de kiosk meer dan 50 titels, waaronder de eerste Engelstalige uitgave, The Economist. Blendle is bovendien dit jaar genomineerd voor een Dutch Design Award. Lekker bezig!

Daar moest Bright natuurlijk bij zijn en dat is nu gelukt: Bright Ideas staat live! Artikelen kosten slechts 25 cent. Dertig procent daarvan gaat naar Blendle. Bestaande Bright Ideas-abonnees kunnen hun abonnement koppelen aan hun Blendle-account (de groene pijl), waarna Ideas-artikelen voor hen uiteraard gratis zijn. NB: Een abonnement op Bright Ideas kost 24 euro per jaar voor 24 edities. Daar word je wijzer van.

We zijn nog bezig met wat puntjes op de i, zoals hoe om te gaan met embedded video's in onze artikelen (hebben printuitgaves geen last van) en het toevoegen van coverbeelden, maar het begin staat en mag er zijn. Blendle is beschikbaar op het web en als Android app, de iOS-app is onderweg. Meld je aan bij Blendle en laat ons weten wat je ervan vindt. Aanstaand weekend verschijnt een nieuwe editie van Bright Ideas.

De bedenker en hoofdredacteur van Bright. Erwin heeft een zwak voor tech, een oog voor design en een neus voor trends. Hij woont in Amsterdam samen met vijf vrouwen: zijn vriendin, hun dochters en twee poezen.

Reacties

En myjour? Definitief de loser?

 

Als ik m'n Bright ideas abo koppel aan Blendle, krijgt Blendle dan opeens 8 van de €24? Ik steun jullie liever direct.

 
afbeelding van Erwin van der Zande

Da's heel attent. Maar als je direct bij ons je abonnement hebt afgesloten, dan komt dat bij ons terecht en niet bij Blendle.

Het koppelen van je Ideas-abonnement bij Blendle betekent alleen dat je Blendle vertelt dat je al abonnee bent en dus gratis toegang tot de Ideas-artikelen krijgt.

 

Gelijk even gekoppeld. Blijf het een goed initiatief vinden, Blendle.

 

Nieuwsbrief