De neergang van RSS, vervolgd

De neergang van RSS, vervolgd

03-09-2009 09:53 Laatste update: 29-04-2018 09:08

Jaap Stronks

RSS lezen 'dood'? Dat de oprichter van Feedburner zich aansluit bij Twitter is toch symbolisch.

Onlangs schreef ik (opnieuw) dat RSS lezen 'dood' is, een overdrijving waarmee wordt bedoeld dat steeds minder mensen het lijken te gebruiken en er andere manieren om interessant nieuws te ontdekken ervoor in de plaats komen. (Al blijven we blij met elke RSS-abonnee, natuurlijk, wij gebruiken rss zelf nog dagelijks.) Techcrunch voegt zich bij de In Memoriam-opstellers, nu Dick Costolo, CEO van Feedburner, COO wordt van uitgerekend Twitter.

Business Insider schrijft nog even op hoezeer Google Feedburner heeft laten wegkwijnen na de overname ervan. Als ik me niet vergis zijn de 'pro' statistieken gratis geworden voor iedereen en zijn ook de e-mailabonnementmogelijkheden iets uitgebreid, maar het is waar: Feedburner is onder de vleugels van Google nauwelijks doorontwikkeld.