Twitter for Mac in uitzichtloze coma

tags:
Userpica

Volgens TechCrunch-blogger MG Siegler wordt Twitter for Mac niet meer geüpdate en is het daarmee ten dode opgeschreven.

Het is nog niet bevestigd, maar wel zeer aannemelijk: Twitter wil af van de applicatie Twitter for Mac. TechCrunch-blogger MG Siegler bracht het gerucht de wereld in met, hoe ironisch, een tweet: "Feit is dat Twitter vandaag besloten heeft: het is afgelopen voor Twitter for Mac. Ze vermoorden hem niet meteen, maar stoppen met de updates. Vaarwel, oude vriend."

Twitter wil (nog) niet reageren tegenover TechCrunch, dus dat maakt het nieuws nog aannemelijker.

In april 2010 kocht Twitter het bedrijf Atebits, die de populaire iPhone- en Mac-applicatie Tweetie maakte. De namen werden direct veranderd in Twitter for iPhone en Twitter for Mac. De CEO van Atebits, Loren Brichter, hielp in dienst van Twitter met het ontwikkelen van Twitter for iPad. In november 2011 vertrok hij bij Twitter, zijn geesteskindjes onbeschermd achterlatend.

Marco Arment, oprichter van Instagram, heeft er moeite mee. "Ze hebben Tweetie for Mac vermoord, mijn favoriete Twitter-cliënt. Dat begon al toen ze hem overkochten. Het is duidelijk dat ze Twitter for Mac nooit gewild hebben."

Vorige week schreven we al hoe Twitter-app Tweetbot in de problemen is geraakt door de strengere regels van Twitter.

De reden die hij aangeeft voor deze 'moord' is goed te geloven: "Waarschijnlijk kunnen ze veel meer geld verdienen met mensen die hun website gebruiken."

door Bram van Dijk, 07-09-2012 11:14 6 reacties, 3436 views

Joey Verseput, 2 jaren geleden
afbeelding van Joey Verseput

Jammer, vind het een fijne app. Niks mis mee.

Omnidextrous, 2 jaren geleden
afbeelding van Omnidextrous

Ik heb ook wel een beetje het idee dat heel Twitter toch langzaam aan het sterven is, ook al gaat dat waarschijnlijk wel net zo lang duren als bij Hyves.

Een paar jaar geleden stonden er ieder uur van de dag meerdere nieuwe berichten in mijn lijst. Een paar jaar verder (nu) met twee keer zoveel mensen op mijn lijst zijn het soms enkele berichten in een WEEK. Daarentegen heb ik de meldingen van nieuwe berichten op Facebook maar uitgezet, want ik werd knettergek van iedere 5 minuten popups op mijn telefoon.

Volgens mij is iedereen zijn sociale uitingen toch een beetje van Twitter naar Facebook aan het verplaatsen en ik moet zeggen dat ik Facebook persoonlijk ook prettiger vind omdat je daar per persoon kunt bepalen waar je wel of geen melding van krijgt. Zo vind ik het van een vriendin die door Amerika aan het trekken is reuze interessant om alle updates te zien, maar van een collega die er een gewoonte van maakt om het zelfs te melden als hij zijn reet afveegt en daarna zijn handen gaat wassen zie ik liever helemaal geen meldingen. Bij Facebook kan je dat onderscheid maken, bij Twitter niet.

Bert, 2 jaren geleden
afbeelding van Bert

Doe alles webbased en nog geen reclame tegengekomen. Werkt net zo prima.

Oli4k, 2 jaren geleden
afbeelding van Oli4k

@ ruben.cc N=1

Omnidextrous, 2 jaren geleden
Juan Nibbelink, 2 jaren geleden
afbeelding van Juan Nibbelink

Jammer dat de grootheidswaanzin van sommige bedrijven hun eigen einde aankondigt.


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 3 Bright Bunch leden en 139 bezoekers online.