'Verkoop Apple Watch daalt met 90 procent'

'Verkoop Apple Watch daalt met 90 procent'

08-07-2015 07:30 Laatste update: 27-04-2018 23:05

De Apple Watch lijkt nog geen doorslaand succes. In juni werden er weer minder exemplaren van het horloge verkocht.

Uit marktonderzoek van Slice Intelligence blijkt dat de verkopen sinds de eerste verkoopweek in april met 90 procent zijn afgenomen.

In de Verenigde Staten worden er gemiddeld minder dan 20.000 exemplaren van het horloge per dag verkocht. Op sommige dagen lukt het zelfs niet om er 10.000 aan de man te brengen. Na de lancering op 10 april verkocht Apple in de eerste week nog ongeveer 1,5 miljoen horloges in de VS, becijfert Slice.

Een andere tegenvaller voor Apple is dat verreweg de meeste Apple-fans kiezen voor de goedkoopste uitvoering van het horloge. Tweederde kiest volgens Slice Intelligence voor de Sport-versie van de Apple Watch. Slice denkt dat er tot nu toe minder dan 2.000 exemplaren van de duurste versie (Edition) zijn verkocht.

Een verklaring voor de dalende Apple Watch-verkopen in juni zit mogelijk in de wijze waarop Slice marktonderzoek doet. Slice scant de inboxen van Amerikaanse internetters op aankoopbonnetjes. Nu de Apple Watch ook gewoon in de winkel te koop is, kopen minder mensen het horloge waarschijnlijk online, schrijft iCulture.

Lees ook:

Levertijden Apple Watch lopen vlak na start verkoop al op

Bye bye Pebble, hallo Apple Watch