Beleggers eisen mobiele plannen Facebook

Beleggers eisen mobiele plannen Facebook

dinsdag 22 mei 2012 17:39

Facebooks beurskoers dook maandag 11 procent omlaag. Beleggers eisen onder meer een betere mobiele strategie.

Facebooks beursgang is voorlopig nog geen groot succes. De koers van Facebook op de NASDAQ dook maandag omlaag. Facebook ging het weekend in met 38 dollar, opende maandag op 36,66 en eindigde maandagavond onder de 34. Vrijdag werd de koers nog kunstmatig hoog gehouden door steunaankopen door zakenbanken, maar die stopten daar maandag mee. Een flinke kater dus voor oprichter Mark Zuckerberg, daags na zijn huwelijk, dat hem 1,1 miljoen likes opleverde.

Veel beleggers vinden dat Facebook te hoog is gewaardeerd, ondanks die 900 miljoen actieve leden. Ze zouden zich onder meer zorgen maken over de mobiele strategie van het sociale netwerk. Al bijna 500 miljoen mensen gebruiken Facebook op mobiele apparaten, maar het bedrijf heeft nog altijd geen goede strategie om daar geld aan te verdienen.

Tonie was in 1999 een van de eerste bloggers in Nederland. Sinds onze start in 2005 doet hij dat ook voor Bright. Sinds 2014 is Tonie de eindredacteur van Bright.nl.

Reacties

De facebook app voor zowel ios als android is om te janken qua snelheid, interface en dataverbruik.. En sowieso heeft de ipad app nog steeds geen timeline..

 

Die op mijn Android telefoon genereert zelfs bergen data, ondanks de feiten dat ik 1) geen facebookaccount heb, 2) geen databundel gebruik, 3) geen Wifi gebruik, 4) geen Google-account gekoppeld heb. Waar die verzamelde megabytes voor dienen is mij een raadsel.

 

Als men morgen besluit over te stappen op een ander sociale netwerk of adverteerders trekken zich terug, dan is het aandeel niets meer waard. Het is een Internet Bubble.

Laten we hopen dat de pensioenfondsen geen aandelen kopen in facebook.

 

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik vraag me af of mensen nog een keer zo veel gaan investeren in een nieuw netwerk. Ik denk dat ze het eerder geheel de rug toe keren.
En als Facebook slim is, kopen ze een echte opkomende concurent direct op. Leg daar 5000000000 voor opzij, en iedere startup is op de knieen te krijgen voor het geld.