Netflix wil nieuwe ideeën testen met comics
Bright Business

Netflix wil nieuwe ideeën testen met comics

maandag 13 november 2017 09:18

Films en series produceren kost handenvol geld. Waarom niet eerst even kijken of een concept aanslaat met behulp van een comic?

Met de overname van de Schotse comic-uitgever Millarworld deze zomer kreeg Netflix een interessant portfolio van verhalen en personages in handen: allemaal materiaal voor Originals, exclusieve Netflix-series.

Maar Netflix grijpt de overname ook aan om nieuwe ideeën uit te testen, schrijft Quartz. Zo zou de recent aangekondigde comic-reeks ‘The Magic Order’ prima materiaal kunnen zijn voor een nieuwe serie. Als de comics aanslaan, dan kan Netflix ermee aan de slag.

The Magic Order, de eerste nieuwe comic-reeks van Millarworld sinds de overname door Netflix, zal komend voorjaar verschijnen. De zesdelige serie volgt vijf families bestaande uit tovenaars die hebben gezworen de wereld te beschermen tegen het kwaad. “Als er een film werd gemaakt van een comic, dan was dat vroeger gewoon leuk. Als ik nu verhalen bedenk, dan moet ik een bredere blik hebben”, vertelt Mark Millar van Millarworld aan Entertainment Weekly. “We benaderen verhalen nu ook als series en films.”

Bekijk ook ons interview met Netflix-ceo Reed Hastings van eerder dit jaar:

Volg het Bright YouTube-kanaal

Maarten is op hoofdredacteur Erwin na de meest ervaren internetjournalist in de Bright gelederen. Hij heeft voor vrijwel alle grote sites gewerkt en doet dat nog steeds trouw bij Bright. Zijn hobby's zijn slapen en chocola eten.

Nieuwsbrief