© Xbox

xbox playstation the sphere las vegas reclame campagne strijd game

Xbox en PlayStation gaan de strijd aan op absurd bolvormig gebouw in Las Vegas

21 oktober om 21:24

Microsoft en Sony, de moederbedrijven van Xbox en PlayStation, hebben deze week opvallende reclamespots uitgezonden op The Sphere, het bizarre nieuwe concertgebouw in Las Vegas.

The Sphere trekt de afgelopen maanden behoorlijk wat aandacht. De enorme bol in Las Vegas is zowel van binnen als buiten helemaal bekleed met led-schermen. Daardoor kunnen toeschouwers van een VR-show genieten, zonder bril. Het gebouw is 112 meter hoog, 157 meter breed en is voorzien van zo’n 54.000 vierkante meter aan led-schermen.

Zowel Microsoft als Sony zijn nu ook op de hypekar rond The Sphere gesprongen. Dat gebeurde deze week net voordat Twitchcon in Las Vegas van start ging, de halfjaarlijkse conventie voor videostreamingplatform Twitch. 

Gigantisch Xbox-logo

Donderdag kon je op The Sphere de nieuwste marketingcampagne van Xbox zien. Het gebouw veranderde in een gigantisch Xbox-logo, waarna je verschillende games kon zien. Op het einde van de spot, die zo’n minuut lang is, leken Xbox-controllers in 3D bijna uit The Sphere te vliegen.

Spider-Man 2

Slechts een dag later maakte ook Sony gebruik van het opvallende gebouw om reclame te maken voor Spider-Man 2, de eerste game in de franchise die enkel op de PlayStation 5 uitkomt. Ook tijdens deze spot veranderde The Sphere eerst in een reusachtig PlayStation-logo, waarna je beide Spider-Men en symbioot Venom kon bezichtigen.

Enorme bedragen

Hoeveel beide bedrijven hebben neergeteld om hun campagnes op The Sphere te vertonen, is niet bekend. Uit een prijslijst die eerder deze week lekte, blijkt dat een eendaagse campagne zo'n 450.000 dollar kost.

Lees ook: Batterij van oordoppen leeg? Laad ze op met de PlayStation-controller