Perplexity heeft Pro Search verbeterd met “multi-step reasoning”
Google heeft na een jarenlange dominantie van het zoeken op internet nu zijn handen vol aan de concurrentie. Een van de bedrijven die aan de stoelpoten van Google zagen is Perplexity. Deze AI chatbot heeft een update voor zijn Prom Search gepresenteerd.
Perplexity heeft een goede naam. Mensen die (zeggen) er verstand van te hebben raden deze AI zoekmachine aan. Om de beste te worden werkt deze chatbot (want meer is het niet) aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten.
Pro Search
Een van deze verbeterde functionaliteiten is Pro Search een verbeterde versie van de Quick Search. Pro Search is alleen te gebruiken met een abonnement en je moet het per actie aanzetten.
We’re excited to announce an updated version of our Pro Search that can perform deeper research on more complex queries with multi-step reasoning, Wolfram|Alpha, and code execution. pic.twitter.com/BW4mXsAyIZ
— Perplexity (@perplexity_ai) July 2, 2024
Antwoorden combineren
De voornaamste vooruitgang met Pro Search is wat ze “multi-step reasoning” (wat is een goed Nederlands woord?) toegevoegd hebben. Hiermee kan de zoekmachine resultaten uit meerdere zoekacties aan elkaar verbinden om een antwoord te geven.
In het bovenstaande screenshot zien we een zoekopdracht van de bron van dit artikel. Perplexity heeft hier meerdere zoekacties gedaan en de resultaten daarvan gecombineerd tot een enkel antwoord. De zoekmachine bekijkt dus meerdere invalshoeken.
Proberen
Je kunt deze nieuwe functie gebruiken met een pro abonnement. Je krijgt 4 Pro Search acties per vier uur en daarvoor moet je per zoekactie bepalen of je deze functionaliteit gaat gebruiken of niet.
Naast het bovenstaande krijgt Perplexity een update waarmee het code kan uitvoeren en er is een integratie met Wolfram Alpha voor het oplossen van wiskundige vraagstukken. Waarschijnlijk kunnen we deze nieuwe update nog niet gebruiken in ons land. Deze werkt voorlopig alleen met IP-adressen uit de VS.
Mis niks, volg ons WhatsApp-kanaal of abonneer je op de Bright Daily nieuwsbrief.