Japanse telecomreus investeert in AR-bril Magic Leap
De grootste Japanse mobiele-telecomaanbieder NTT DoCoMo steekt 280 miljoen dollar in Magic Leap, maker van de gelijknamige augmented-reality-bril.
Bovendien staat Magic Leap, dat eerder al 2,3 miljard dollar ophaalde, open voor nieuwe investeringen, meldt The New York Times. Vorig jaar begon het bedrijf met de verkoop van zijn AR-bril, de Magic Leap One, voor 2295 dollar.
De belangrijkste concurrent voor de Magic Leap is de HoloLens van Microsoft. In februari toonde Microsoft de HoloLens 2, die lichter is dan zijn voorganger en ook een groter blikveld heeft gekregen. De HoloLens 2 is met een prijskaartje van 3500 dollar flink duurder dan de Magic Leap.
Samenwerking
Om de concurrentie het hoofd te bieden, ging Magic Leap vorig jaar al een samenwerking aan met de Amerikaanse telecomaanbieder AT&T. Dat bedrijf verkoopt de Magic Leap One in verscheidene Amerikaanse steden. Magic Leap hoopt dat NTT DoCoMo hetzelfde zal doen in Japan.
Kijk ook: eerste indruk van de Magic Leap-bril
Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's