© Instagram

Instagram test verdubbeling aantal reclames in Stories
Insta-ads

Instagram test verdubbeling aantal reclames in Stories

23-08-2019 07:43 Laatste update: 07:43

Len Maessen

Instagram experimenteert met een nieuw reclamemodel waarbij de app twee advertenties achter elkaar toont in Stories.

Het is een test onder een kleine groep gebruikers, schrijft AdWeek. Sinds woensdag krijgt deze groep meer advertenties te zien als ze een Story aanklikken. 

Moederbedrijf Facebook wil zo feedback inzamelen van gebruikers, en kijken of het advertenties tot een meer 'naadloze ervaring' kan maken, zegt een woordvoerder tegen AdWeek. 

Steeds meer reclames op Instagram

Maar volgens de website The Information zou Instagram eind vorig jaar van Facebook de opdracht hebben gekregen om sowieso meer reclame toe te voegen aan de app. Dat kan deels via Stories, maar ook via de gewone Instagram-feed en de Explore-optie, waarmee je nieuwe accounts kan ontdekken.

Verschillende vakwebsites, waaronder AdWeek, melden inmiddels dat ze meer advertenties zien in de feed.

Instagram haalt Facebook in?

Het moederbedrijf zou bang zijn dat Instagram op termijn groter wordt dan Facebook. Er kwam vorig jaar discussie op gang over de vraag of Instagram niet meer gebruikers richting Facebook moet sturen, schrijft The Information. 

Begin deze maand werd bekend dat Instagram en WhatsApp nadrukkelijk gaan aangeven dat ze onderdeel zijn van Facebook. Dat zou volgens woordvoerders zijn om "duidelijkheid" te verschaffen.

Dit moet Instagram verbeteren:

Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's.