Bezitters ontplofte Note 7: Samsung doet te weinig voor ons

Bezitters ontplofte Note 7: Samsung doet te weinig voor ons

20-10-2016 15:55 Laatste update: 27-04-2018 02:28

Gebruikers van een Galaxy Note 7 die in de fik is gevlogen, klagen dat Samsung hen onvoldoende tegemoet komt.

Verscheidene eigenaars van een ontploft Galaxy Note 7-toestel vinden dat Samsung te weinig heeft gedaan voor hen, zo meldt The Guardian. Zo klaagt John Barwick uit de Amerikaanse staat Illinois dat de telefoonfabrikant wel heel laconiek reageerde nadat het toestel van zijn vrouw in het midden van de nacht vlam vatte op het nachtkastje.

Het vuur beschadigde het nachtkastje. Daarnaast kwamen er chemicaliën terecht op het bed, het matras, de vloerbedekking en de gordijnen. Om alle beschadigde meubels te vervangen is volgens Barwick 9000 dollar nodig, maar Samsung weigert dat bedrag vooralsnog te betalen.

Een door The Guardian geraadpleegde expert in crisismanagement vindt dat Samsung steken laat vallen. "Aangezien we niet alleen praten over een ontploffend product maar ook over een mogelijk gevaar voor de veiligheid en gezondheid zouden ze alles moeten doen om getroffen klanten tevreden te maken", meent Jonathan Bernstein.

Vorige week besloot Samsung definitief te stoppen met de productie en de verkoop van de Galaxy Note 7. Bezitters van de smartphone krijgen het advies om de Note 7 uit te schakelen en niet meer te gebruiken.