Bright is genomineerd voor een Cross Media Award 2017

Bright is genomineerd voor een Cross Media Award 2017

12-04-2017 13:01 Laatste update: 26-04-2018 21:49

Redactie Bright

Bright is genomineerd voor de prijs voor het crossmedia-merk van het jaar. De andere genomineerden: GTST, Donald Duck, Libelle en Albert Heijns Allerhande.

Bright, het techmerk van RTL, is genomineerd voor een Cross Media Award 2017 in de categorie Cross Media Merk van het Jaar. De vakprijzen voor crossmedia - content verspreiden via verscheidene mediakanalen - worden op 19 april uitgereikt. De andere genomineerden voor het beste crossmedia-merk zijn: Allerhande (Albert Heijn), Goede Tijden Slechte Tijden (RTL), Donald Duck en Libelle (Sanoma).

Bright is onderdeel van RTL en bereikt via tv, web, apps en events een half miljoen Nederlanders. "We zijn daar waar de tech-lover zich bevindt. Bright is het enige 360-graden tech-merk met tv, online én events in haar middelenmix. Inhoudelijk bevindt Bright zich op het kruispunt tussen technologie en lifestyle. Het weet daarmee een steeds breder publiek aan te spreken dan alleen de innovators en early adopters", aldus Erwin van der Zande, hoofdredacteur van Bright.

Bright TV en Bright Day

Bright TV is het enige techprogramma op de Nederlandse tv, Bright.nl en de Bright-apps bieden elke dag technieuws en Bright Day is het jaarlijkse tech-fest voor nieuwsgierig Nederland. Sinds begin deze maand heeft Bright een dagelijks bulletin met technieuws op RTL Z en RTL 7: Bright Update. Op YouTube is Bright met 12.500 abonnees een van de grootste techkanalen van Nederland.

Bright Day, tegenwoordig verspreid over meerdere dagen, trok in november 2016 ruim 10.000 bezoekers. "Een hoogtepunt waren de Bright VR Awards, op de avond voor het Bright Day-weekend. In samenwerking met Samsung werden de beste Nederlandse VR-producties in het zonnetje gezet", zegt Van der Zande. "Er waren ruim honderd inzendingen en het publiek kon op zijn favoriet stemmen via tv, Bright.nl, RTLZ.nl en RTLNieuws.nl. De prijzen werden bekendgemaakt tijdens een awardshow met 200 aanwezigen. We kijken al uit naar de tweede editie."


Volg Bright op YouTube, Facebook, Twitter en Instagram.

Download ook de vernieuwde Bright-apps.