Maker van peperdure slimme theepot stopt ermee

Maker van peperdure slimme theepot stopt ermee

02-11-2017 13:07 Laatste update: 26-04-2018 16:08

Drie jaar en 12 miljoen dollar later gooit de startup die een slimme theepot ontwikkelde het bijltje er bij neer.

Het Internet of Useless Things (IoUT) zet zijn opmars voort. Teforia, een Amerikaanse startup die de 'theepot der slimme theepotten' ontwikkelde, heeft in stilte de stekker uit het project getrokken. Teforia werkte sinds 2014 aan de slimme theepot met 'geavanceerde algoritmes' en een met de hand geblaze 'infusion globe'. De theepot moest de ultieme thee brouwen met behulp van speciale theezakjes, maar had een fors prijskaartje: duizend dollar.

Ondanks een enorme investering van 12 miljoen dollar bleek de consument toch niet te porren voor een theepot die duurder is dan een nieuwe iPhone 8. Een prijsverlaging van 1000 dollar naar 200 dollar mocht ook niet baten, waarna Teforia er nu mee stopt

Fruitpers

Het beroemdste voorbeeld van 'Internet of Useless Things' is misschien wel de Juicero Juicer. Een reeks techgiganten, waaronder Google, pompten maar liefst 120 miljoen dollar in de fruitpers die onder 'extreem hoge druk' de fijnste van fijnste sappen uit speciale fruit- en groentenzakjes kon persen. De Juicero Juicer flopte echter, nadat een journalist ontdekte dat je datzelfde sapje uit de 400 dollar kostende pers ook gewoon met hand uit de zakjes kon persen.