Nederlandse Boncho blijkt een hit op Kickstarter

Nederlandse Boncho blijkt een hit op Kickstarter

16-01-2016 16:35 Laatste update: 27-04-2018 09:41

De regenponcho van Vanmoof haalt meer dan 100.000 euro op.

Als altijd is het het Nederlandse fietsmerk Vanmoof gelukt om internationaal aandacht te krijgen. Dit keer niet met een stoere fiets, al dan niet op stroom, maar met een aërodynamische poncho voor op de fiets: de Boncho. We schreven op 22 december al over de aftrap en nu nadert het zijn eindstreep.

De Boncho schoot uit de startblokken en had binnen 3 dagen al het doel van 15 duizend euro bereikt. Dat was onder andere dankzij blogposts op grote designblogs als Inhabitat, Core77 en Dezeen. Nu, met nog 4 dagen te gaan, heeft het de grens van 100.000 euro overschreven. Oftewel: bijna 2000 Boncho’s zijn verkocht in de voorverkoop.

Extra kleur: geel

Om het succes te vieren is er nu een extra kleur toegevoegd. Naast het modebewuste mint, het altijd goede zwart is nu ook het opvallende geel te kiezen. Want: “Veel van jullie vroegen om een meer opvallende kleur om op te vallen op donkere regenachtige winterdagen.” Nou, opvallen doet-ie zeker.

Mede-oprichter Ties Carlier heeft mooie grote woorden gevonden in het persbericht om de euforie te beschrijven: “Bij VANMOOF zijn we continue bezig met het verwijderen van barrières die mensen ervan weerhouden om op de fiets te stappen. […] Dat we wereldwijd zoveel support krijgen geeft aan dat men overal ter wereld naar oplossingen zoekt om vaker de fiets te kunnen pakken. Daar ondersteunen we graag bij!”

Toekomst

Het is nu de vraag hoe de Boncho het verder gaat doen. Een kleine 2000 exemplaren is mooi, maar nog geen wereldoverheersing. Het is te verwachten dat Vanmoof de Boncho nu in de winkel wil krijgen. Maar eerst maar eens zorgen dat het de belofte van de bekoringsdeadline van komende maart haalt.