Vlucht vertraagd? KLM stuurt je nu whatsappjes
Nieuws

Vlucht vertraagd? KLM stuurt je nu whatsappjes

dinsdag 05 september 2017 19:26

Als eerste Nederlandse bedrijf gaat KLM samenwerken met WhatsApp. Reizigers kunnen via de chatapp op de hoogte worden gehouden.

WhatsApp is begonnen met bedrijven toe te laten op de app. Deze stap werd al eerder aangekondigd, maar nu is de testfase daadwerkelijk begonnen.

De dochter van Facebook is al jaren op zoek naar een verdienmodel en hoopt met bedrijven toe te laten geld te kunnen gaan verdienen. Hoe dat precies moet werken, is nog niet duidelijk. De testkandidaten betalen in eerste instantie niks aan WhatsApp.

KLM is het eerste Nederlandse bedrijf en de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die officieel via WhatsApp gaat communiceren met klanten. Het bedrijf krijgt daarom een groen vinkje achter de naam, wat betekent dat het account door WhatsApp geverifieerd is. Op deze manier weten klanten zeker dat ze met het bedrijf communiceren en niet met een nepaccount.

Vertragingen

Aan NRC laat KLM weten het kanaal absoluut niet voor reclame is. "Dit is alleen bedoeld voor een-op-eencommunicatie met onze klanten", zegt Pieter Groeneveld van KLM tegen de krant.

Bij een boeking kan een klant er voor kiezen om via WhatsApp op de hoogte gehouden te worden. De boekingsbevestiging, een incheckmelding en de instapkaart worden dan verstuurd via WhatsApp. Ook als het vliegtuig later of vanaf een andere gate vertrekt, wordt dit doorgeven via de app.

Bram blogt bij Bright. Hij is ook mede-uitbater van het Torpedo Theater in Amsterdam.

Nieuwsbrief