HoloLens helpt bij preventie: Achmea ziet kansen met ‘mixed reality’

HoloLens helpt bij preventie: Achmea ziet kansen met ‘mixed reality’

09-03-2017 10:57 Laatste update: 10-03-2017 18:26

Achmea volgt de laatste online-marketingtrends, waaronder HoloLens en mixed reality.

‘Mixed reality’ op de HoloLens is een van de nieuwste trends, die zeker ook voor online marketeers allerlei mogelijkheden biedt. Daarom staat de HoloLens ook in de verkiezing van de Trendwords van 2017 van Achmea. De verzekeraar houdt continu de vinger aan de pols op innovatiegebied. Het wil betrokken zijn bij technologie die maatschappelijke risico’s kan verminderen en de kwaliteit van leven kan verbeteren. 

Dat geldt ook voor de nieuwe vormen van storytelling en klantinteractie die de HoloLens mogelijk maakt. Daarom kregen Achmea’s technische medewerkers onlangs tijdens een intern event, de Achmea Technight, al een uitgebreide demonstratie van de mogelijkheden van de HoloLens. 

Educatie en klantenservice

Met 'mixed reality' kunnen klanten educatieve ervaringen beleven. Ze zien bijvoorbeeld virtueel wat ze moeten doen tijdens een brand. Op die manier kan VR een rol spelen voor  Achmea ‘s merk Interpolis, dat liever wil voorkomen dan verzekeren. Het belang van preventie wordt pas ingezien als er iets gebeurd is. Daarna willen mensen zoiets voorkomen.

Zo ontwikkelde Interpolis bijvoorbeeld een demo waarin de gebruiker een virtueel bedrijfspand binnentreedt, gevaar moet herkennen en daar vervolgens naar moet handelen. Bijvoorbeeld een brand of een incorrect opgebouwde stelling in een loods. Verzekeringsagenten, accountmanagers of andere klanten worden zo getraind in het herkennen van bedrijfsrisico’s zonder daadwerkelijk bloot te worden gesteld aan gevaar.

Meekijken

Met de HoloLens-bril zie je een extra laag met virtuele objecten over de werkelijkheid heen. Doordat de headset de ruimte in 3D in kaart brengt, ziet het virtuele er nog realistischer uit dan tot nu toe mogelijk was. 

Bovendien blijft de HoloLens-ervaring niet langer beperkt tot de persoon die de bril op heeft. Met de nieuwe spectatorview van de HoloLens kan publiek meekijken met alle holografische projecties. Stel je voor dat je als spreker op een podium de zaal kunt mee laten genieten van een virtuele demonstratie. Dat maakt veel meer impact dan een filmpje of een PowerPointpresentatie. 

Achmea zette augmented reality trouwens vorig jaar ook al in bij een groot tech-event voor jongeren en studenten. Zij konden met headsets op het verhaal van Achmea beleven. Met de HoloLens wordt zo’n ervaring nog enerverender.  

Doe mee met de Trendword Challenge en win een drone

Wordt de HoloLens het helemaal dit jaar? Kies de 3 trendwords die volgens jou het komend jaar het meest belangrijk worden en maak daarmee kans op een mooie selfie-drone. Kijk op Achmeatrendwords.nl.

Promotion