Subservient Chicken gaat uit de kleren

Subservient Chicken gaat uit de kleren

11-12-2009 12:38 Laatste update: 29-04-2018 07:35

Karlijn van den Berg

Na jarenlange roem met Subservient Chicken komt Burger King nu met een zingend meisje onder de douche.

Niet alle reacties zijn even positief op de Singing in The Shower Competition van Burger King. Sneu, makkelijk om mannen aan te spreken en vooral niet te vergelijken met alle eerdere goeie campagnes van Burger King (Subservient Chicken en Whopper Sacrifice bijvoorbeeld).

En inderdaad is het weinig spannend: laat elke dag een filmpje van een meisje zien in een andere bikini, een ander liedje zingend. Dat alles ter promotie van het ontbijtassortiment van Burger King. Interactie is er weinig. Het enige dat je kunt is kiezen welke bikini ze draagt (bijvoorbeeld met hamburgers als bovenstukje) en welk liedje ze zingt.

Ook hebben ze een filmpje met de audities voor het meisje dat in de douche terecht komt. Waarschijnlijk voor het totaalbeeld van de campagne volledig in scène gezet.

Zo op het eerste gezegd niet meteen een campagne waar je stijl van achterover slaat en zeker niet Burger King waardig. Maar toch kreeg ik er een heerlijk old school gevoel bij. Ik zag een simpele revival van de Subservient Chicken waar je heel lullig iets intypt en er een filmpje wordt afgespeeld. Ook baalde ik weer van het feit dat Pringle's Nevashut toch echt al een hele tijd gesloten is. Wat was dat een prachtige site. Ik was echt fan van Sanjeev.

Waar we steeds meer technische mogelijkheden krijgen en we met bijvoorbeeld Facebook Connect of Twitter-integraties de meest prachtige en slimme campagnes kunnen maken, vind ik het wel mooi om weer zoiets simpels te zien. Het is zeker geen vervanging van de Subservient Chicken (inmiddels alweer 5 jaar oud) of Sanjeev, want ze gaat helemaal niet dansen als ik dat vraag, maar de simpelheid doet me wel weer glimlachen. Misschien een nieuwe stroming binnen online marketing?