Terugkeer van het Volkswagenbusje

Terugkeer van het Volkswagenbusje

01-11-2011 12:37 Laatste update: 28-04-2018 21:17

Of wordt het toch de kever? De Volkswagen met de meeste likes wordt in productie genomen.

Iconen op de weg zijn het, de Volkswagen Kever en het T1 Transporter busje. Vaak zie je ze niet meer op straat, logisch aangezien ze in de jaren 50-60 gebouwd werden. Die die je wel ziet zijn vaak al die 50 jaren lang met veel liefde onderhouden, waardoor ze nog steeds hard glimmen tot aan de spiegelende wieldoppen aan toe. Daar komt nu een fonkelnieuwe Volkswagen bij.

Volkswagen maakt eenmalig een Kever of Transporter 1. Welke van die twee bepalen we zelf, en die kan dan ook van jou worden. De auto die als eerste 20 duizend ‘likes’ op www.fanwagen.nl of facebook.com/volkswagenNL krijgt, wordt nog een keer gebouwd. De namen van alle friends worden op de bekleding van de Fanwagen geprint, zodat de eigenaar niet vergeet wie hem geholpen heeft met het bouwen van deze Volkswagen Fanwagen.

Deze Social Edition bevat een aantal snufjes waar de monteurs in de jaren 50 het nut niet van zouden begrijpen. Zoals een kentekenplaat waarmee je Facebook-status aan de medeweggebruikers kunt communiceren. Met de Feed-O-Matic print je nieuws direct uit het dashboard. Dat kan iemand je dan lekker ouderwets voorlezen, terwijl er een appeltje geschild wordt met een geblokte theedoek op schoot. Vast in de auto zit een Polaroid-camera. Daarmee kun je je vrienden taggen zoals dat in de fifties gebeurde.

En er is meer dat vanuit de jaren 50 is aangepast aan de wensen van 2011. Midden op het stuur zit de por-knop, die je kort ingedrukt houdt voor aandacht, en langer ingedrukt voor directe feedback van medeweggebruikers. Via een ingebouwde chat-spiegel kan de bestuurder direct met zijn meereizende vrienden communiceren. Met de 365 pagina's tellende verjaardagskalender vergeet je nooit meer een verjaardag. Een papieren en opvouwbare Friend Finder laat de locaties van al je vrienden op schaal zien. Features waarmee de oude glorie geen onrecht aangedaan wordt door aanpassingen aan nu, maar het icoon in ere hersteld door 2011 kan rijden.

Hebben dus, die bus. Want die gaat het natuurlijk worden.