Business Drive: Marc de Vries, directeur Twitter Benelux

Business Drive: Marc de Vries, directeur Twitter Benelux

29-03-2016 21:01 Laatste update: 27-04-2018 07:38

Redactie Bright

In Business Drive interviewen we rijdend topmensen uit de Nederlandse techwereld. In de eerste aflevering: Marc de Vries, countrymanager van Twitter Benelux.

Twitter bestond afgelopen week precies 10 jaar. De Vries: "Ik ben bijna 3 jaar geleden bij Twitter begonnen, nog voordat we naar de beurs gingen. Toen hadden we 2000 mensen in dienst en nu zitten we al over de 4000. Toen ik begon was het nog niet eens mogelijk om zelf foto's en filmpjes in tweets te zetten."

Intussen is Twitter veel visueler geworden: er zijn al bijna meer tweets met foto's en filmpjes dan zonder. Twitter zet de komende jaren volgens De Vries vol in op live video-streams met zijn app Periscope. Hij gelooft in de doorbraak van live-streams voor de massa. "Het is nu nog  zoeken naar wat aanslaat. Maar stel je voor dat er een cameraatje in het shirt van Messi zit en dat je de wedstrijd vanuit zijn blikveld kunt volgen."

In Business Drive interviewt Bright TV al rijdend in een Renault Talisman topmensen uit de Nederlandse techwereld. Bekijk ook de volgende aflevering: Harold Goddijn van TomTom.