Uber-concurrent Lyft test abonnementsmodel

Uber-concurrent Lyft test abonnementsmodel

16 maart 2018 om 08:54
Laatste update: 26 april 2018 om 13:02

Met een abonnementsdienst wil Lyft veelgebruikers goedkoper later rijden. Hiermee gaat de taxidienst meer lijken op Netflix of Spotify.

Taxidienst Lyft, na Uber de grootste taxi-app in Amerika, is een nieuw model aan het testen met een 'All-Access Pass', zo schrijft The Verge. In een uitgelekt voorbeeld bood Lyft tot dertig ritten aan voor 199 dollar per maand. In een ander voorbeeld ging het over 30 ritten voor 300 dollar per maand en zelfs 399 dollar voor 60 ritten.

Hiermee richt Lyft zich duidelijk op grootgebruikers. Volgens journalist Greg Bensinger van de Wall Street Journal zijn dit gebruikers die normaal gesproken meer dan 450 dollar per maand uitgeven aan de dienst.

Niet voor alle ritten

Alleen ritten onder de 15 dollar vallen onder de 'All-Access Pass', daarboven moet gewoon betaald worden. De ceo van Lyft, Logan Green, hinte eerder deze week al naar een mogelijk abonnementsmodel. "We gaan de volledige industrie verplaatsen van gebaseerd op eigenaarschap naar gebaseerd op abonnementen", zei hij in een persconferentie.

Concurrent Uber testte in 2016 zijn eigen vorm van een abonnementsdienst in een aantal steden, maar het is niet duidelijk hoe die test uitgepakt heeft.

De test is nu alleen beschikbaar voor Lyft-gebruikers die een uitnodiging ontvangen. Er is geen plan bekend gemaakt of en wanneer dit naar alle gebruikers uitgerold gaat worden.

Lees meer over:

Deel via