'Fitbit blijft groter dan Apple op de markt voor wearables'

'Fitbit blijft groter dan Apple op de markt voor wearables'
4 december 2015 om 12:25
Laatste update: 27 april 2018 om 18:26

Niet Apple of Samsung maar Fitbit is nog altijd de grootste speler in de markt voor smartwatches en fitness-trackers.

De markt voor wearables is het nieuwste strijdtoneel in de technologie, te zien aan de forse groei die er nog steeds in zit. Volgens marktonderzoeker IDC is het aantal verscheepte fitness-trackers en smartwatches het afgelopen kwartaal verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar.

21 miljoen wearables werden er verscheept, waarbij Fitbit met met 4,7 miljoen verscheepte wearables opvallend genoeg de grootste fabrikant is. Op de tweede plaats staat Apple, die afgelopen drie maanden 3,9 miljoen Apple Watches verscheept zou hebben.

Het Chinese Xiaomi volgt met 3,7 miljoen verscheepte exemplaren van zijn Mi Band op de derde plaats. Garmin en het Chinese BBK staat op plaats vier en vijf, met 900.000 en 700.000 verscheepte wearables.

Samsung net niet in top 5

Samsung haalt de top vijf net niet, en ook Pebble is een opvallende afwezige. Apparaten van die en meer fabrikanten zijn ondergebracht in de categorie overig, goed voor in totaal 7,3 miljoen verscheepte wearables. Volgens IDC valt er vooral in het goedkope segment nog veel groei te behalen, gezien de prijs van een smartwatch op gemiddeld 400 dollar ligt. Met een instapprijs van 479 euro is de Apple Watch waarschijnlijk de duurste wearable die de top vijf wist te behalen.

Lees ook:

Eerste indruk: Fitbit Surge, veel fitnesstracker, beetje smartwatch

Uitpakparty: Apple Watch

Lees meer over:

Deel via