Nog beter pinnen door redesign Pinterest

Nog beter pinnen door redesign Pinterest

20-05-2013 12:03 Laatste update: 28-04-2018 11:59

Pinterest vernieuwt de manier waarop pins worden getoond en gaat meer informatie bij verschillende soorten pins laten zien.

Bij Bright houden wij van Pinterest. Het digitale prikbord is één grote verzameling van mooie, inspirerende en interessante foto's en video's, maar biedt ook een uitstekend platform om de laatste trends te volgen. Geen wonder dat Erwin een actief Pinterestgebruiker is en dat je ook een officieel Bright-account kunt volgen. Maar het 'oude pinnen' is volgens Pinterest niet meer van deze tijd en kan zo veel meer mogelijkheden bieden. Het nieuwe redesign van het digitale prikbord moet dat gaan verwezenlijken.

De pins worden na het redesign in verschillende categorieën onderverdeeld waarna er extra informatie getoond kan worden. Het recept bij een foto van een goudbruine appeltaart, welke acteurs in een bepaalde film spelen en het prijskaartje en de beschikbaarheid van een product bij de betreffende winkel. Laatstgenoemde blijft voor Pinterest nog steeds één van de grootste inkomstenbronnen.

De update die door Pinterest is doorgevoerd, moet het voor gebruikers mogelijk maken om sneller relevante informatie in beeld te krijgen. Hierdoor kan Pinterest meer worden dan alleen een digitaal fotoprikbord. Om al die informatie in te laden, werkt Pinterest samen met verschillende partijen als de Etsy, Asos, Urban Outfitters, Rotten Tomatoes en Bon Appetit.

Het wordt ook mogelijk om vanuit apps van derden content te pinnen. Pinterest werkt hiervoor ook samen met verschillende partijen om een pin-knop aan de betreffende apps toe te voegen. De nieuwe pin-knop is al beschikbaar in de apps van Etsy, TED en The North Face. Het blijft daarnaast mogelijk om via de ingebouwde deelfunctie van Android of de handige bookmarklet voor de iPhone te pinnen.

Download Pinterest voor Android en iOS (gratis).