Kleding kopen die je ziet op celebfoto's
De Telegraaf laat bezoekers binnen foto's van beroemdheden kleren kopen, maar de reclamewidget levert ook grappige combi's op.
De Telegraaf is dit weekend gestart met het inzetten van het nieuwe advertentiesysteem Pixspree. Hiermee kunnen bezoekers van sites binnen foto's van bekende personen direct doorklikken naar een widget met kledingstukken die ze online kunnen kopen. Pixspree moet kleren en accessoires tonen die enigszins bij de celeb op het kiekje horen. Via een foto rechtsonder op de foto is een e-commercewidget aan te klikken.
Maar het automatische systeem is alleen gericht op vrouwenkleding, wat grappige resultaten oplevert bij de Telegraaf-foto's. Zo staat maandagochtend bij een Prive-artikel over de enorme kijkcijfers van Van Kooten en De Bie een Pixspree-widget met skinny shirts ('the diet you wear'). Past bij nader inzien perfect bij de foto van de sketch van de 'vieze vieze vieze man'.
Een van de investeerders in Pixspree is overigens de Nederlandse internetondernemer Klaas Lameijer, bekend van de bookmarkdienst Symbaloo en woonachtig in Californie. De bekende celebblogger Perez Hilton was vorig jaar al een van de eersten die het systeem inzette. In het Pixspree-persbericht over de deal met de Telegraaf noemt Perez het systeem 'nauwkeurig en van een hoogwaardige kwaliteit'.