Muziek uit de bossen

Muziek uit de bossen

13-04-2011 15:06 Laatste update: 29-04-2018 00:23

Christophe De Schauvre

Ter promotie van hun met hout beklede gsm pakt het Japanse Docomo uit met een gigantische xylofoon.

De Japanse telco NTT DoCoMo heeft een nieuw en met hout bekleed gsm-modelletje op de markt gebracht dat luistert naar de naam Touch Wood. Ter promotie daarvan werd er een gigantische xylofoon in elkaar gestoken. Middenin een bos en gebruikmakend het glooiende landschap zorgt een houten balletje voor internationale weerklank, het filmpje werd intussen al meer dan 2 miljoen keer bekeken.

Het technisch huzarenstukje van Drill Inc. dat dit lineaire muziekinstrument maakte, dwingt respect af. Terwijl het balletje naar beneden rolt, speelt het Jesus bleibet meine Freude van Johann Sebastian Bach. Tja, het is vooral de vraag welke ideeën het dan niet gehaald hebben tijdens de brainstorm voor deze reclamecampagne.

Video player

Check de laatste video’s
Meer video’s