Interactieve tv verandert kijkgedrag

Interactieve tv verandert kijkgedrag
28 december 2010 om 10:08
Laatste update: 29 april 2018 om 01:56
  • Edial Dekker

Uit onderzoek van KPN blijkt dat gebruikers 'gerichter' kijken naar interactieve televisie. Maar is het genoeg...?

KPN heeft onderzoek laten doen naar het televisie-kijkgedrag onder haar klanten. Uit het onderzoek blijkt dat de kijkers 'efficiënter en gerichter' televisie kijken. Bovendien gebruikt bijna iedereen de tv-Gids die via de televisie aangeboden wordt.

Ruim 85% van de respondenten gebruikt Uitzending Gemist om programma's nog eens later te bekijken en 89% van de kijkers gebruikt regelmatig de 'live TV pauzeren'-knop. Het opslaan van programma's op de harde schijf van de digitale televisie gebeurt ook vaak: 89% gebruikt die mogelijkheid om series en films later nog eens te bekijken.

Gemiddeld, bestellen de gebruikers van de digitale telvisie van KPN drie films per maand. Andere aanbieders van digitale televisie zijn UPC, Ziggo en Tele2.

Het ziet ernaaruit dat 2011 een belangrijk jaar voor de 'digitale televisie' gaat worden. Het is erop of eronder want alternatieven zoals de Boxee en Google TV zullen dit jaar ook flink gaan uitpakken. Wat gebruik jij in 2012? Digitale televisie, of een meer web-based oplossing?

Lees meer over:

Deel via