Streetwearmerk Daily Paper heeft een nieuwe collectie in samenwerking met het Van Gogh Museum. Iemand een Provencaals printje op de Cargo-jacket?
Het Van Gogh Museum heeft niet te klagen als het om aanloop gaat. Dik 2 miljoen bezoekers uit 108 (van de 196) verschillende landen bezochten in 2019 het museum. Met een tentoonstelling als 'Hockney - Van Gogh: the joy of nature' verbreed het museum de potentiële doelgroep, maar voor echte street cred werd er samenwerking met een jong merk gezocht. Daily Paper.
Het museum zegt te onderzoeken hoe het "relevanter kan worden voor jongeren met een biculturele achtergrond". "Het merk Daily Paper en de bijbehorende community is voor het museum een prachtige kans om deze doelgroep te bereiken."
Er wordt losjes om gesprongen met het werk en de naam van Vincent van Gogh. Zijn handtekening wordt in het logo verwerkt en zijn schilderijen als collage ingrediënt. Of dat een geslaagde (unisex) collectie in herenmaten heeft opgeleverd? Dat moet je zelf bepalen.