Grote storing chatdienst Slack na ruim 5 uur opgelost
De zakelijke chatdienst Slack kampte vandaag urenlang met een wereldwijde storing. Daardoor konden berichten niet of nauwelijks worden verstuurd of ontvangen.
Op de sites Downdetector en AlleStoringen meldden duizenden Slack-gebruikers sinds maandagmiddag 4 uur technische problemen met de chatdienst. Volgens de statuspagina van Slack waren er problemen met het laden van berichten en de connecties van de populaire dienst. Notificaties van Slack kwamen soms nog wel binnen, maar de berichten konden vervolgens niet worden geopend.
Slack meldde om kwart over 9 dat de grootste problemen inmiddels waren opgelost. Alleen sommige e-mailnotificaties van nieuwe berichten en de integratie met de agenda's van Google Calendar en Outlook Calendar werken nog niet. Slack belooft dat de komende uren te repareren.
Interne chatkanalen
Slack wordt door veel bedrijven gebruikt als interne chatdienst. Werknemers kunnen met elkaar praten in kanalen die per onderwerp aangemaakt kunnen worden.
Overname door Salesforce
Begin december werd aangekondigd dat Slack zal worden overgenomen door Salesforce.
Slack heeft ruim 12 miljoen dagelijks actieve gebruikers en meer dan 750 duizend organisaties zijn actief op de chatdienst.