Rabobank had bijna 3 uur storing bij internetbankieren
Problemen met inloggen

Rabobank had bijna 3 uur storing bij internetbankieren

11-11-2021 12:03 Laatste update: 12:09

Klanten van de Rabobank hadden vandaag bijna drie uur last van een storing bij het internetbankieren. Ze konden niet inloggen en geen overboekingen doen via de app en de site van de bank.

Op de site Allestoringen kwamen sinds 10:15 duizenden meldingen over de storing binnen. Klanten konden de app van de Rabobank niet gebruiken en er waren problemen met inloggen op de site. Door de problemen waren ook iDeal-betalingen niet mogelijk.  

Een woordvoerder van de Rabobank meldde om 1 uur dat de problemen waren opgelost.

Geen cyberaanval

Er zijn geen aanwijzingen dat de storing het gevolg was van een cyberaanval, zegt de woordvoerder. Zowel particuliere als zakelijke gebruikers werden getroffen. De oorzaak van de storing is niet bekendgemaakt.

Pinnen

Er ontstonden geen problemen met betalingen met pinpas of creditcard in winkels. Twee weken geleden waren die problemen er wel, en konden klanten van de Rabobank een paar uur lang niet met hun pinpas of creditcard betalen en geen geld opnemen bij een automaat.

Luister ook de Bright Podcast: