©Netflix

Netflix gaat in 2025 fysieke winkels openen

Netflix gaat in 2025 fysieke winkels openen

15-10-2023 13:54

Streamingreus Netflix zou van plan zijn om fysieke winkels te openen in de VS. Indien het concept succesvol blijkt, zullen ook in andere landen locaties worden geopend.

In de winkels zal je voornamelijk merchandise kunnen kopen die te maken heeft met originele content op Netflix. Ook zal je er activiteiten kunnen doen die geïnspireerd werden door een aantal bekende series. Dat vertelde Josh Simon, vicepresident consumentenproducten bij Netflix, aan Bloomberg.

Veel details maakte Simon nog niet bekend. In de winkels, die de naam Netflix House krijgen, zal je onder meer kleding kunnen kopen en maaltijden kunnen nuttigen. Het gaat zowel om fast good als om chiquere eetgelegenheden. Een van de activiteiten waar gebruikers aan zullen kunnen deelnemen, zou een hindernisbaan kunnen zijn die gebaseerd is op de populaire Netflixserie Squid Game.

Eerst in Amerika

Netflix zal het concept aanvankelijk testen in twee ongenoemde Amerikaanse steden. Als Netflix House populair genoeg blijkt, zullen er meer volgen. Daarna zullen de fysieke winkels ook in andere delen van de wereld geopend worden. De eerste winkels moeten in 2025 geopend worden.

Volgens Bloomberg is het niet de bedoeling dat de winkels een belangrijke bron van inkomsten worden. Ze zullen eerder worden gebruikt om hype te creëren rond series en films. 

Permanente locaties

Het is niet de eerste keer dat de streamingreus experimenteert met fysieke locaties. De voorbije jaren heeft Netflix al pop-up-stores en evenementen georganiseerd. De Netflix House-locaties zullen echter permanent zijn.

Het is nog altijd mogelijk dat sommige zaken die Simon beschrijft, uiteindelijk niet aangeboden zullen worden. Er zou nog geen definitief besluit zijn genomen over een aantal features. Ook de exacte locaties staan nog niet vast. Pop-upervaringen van Netflix vonden eerder plaats in grote steden als New York en Tokyo.