Viaplay opzeggen lukt niet bij Ziggo? Dit is de oplossing

©Viaplay

Viaplay opzeggen lukt niet bij Ziggo? Dit is de oplossing
30 november om 21:17
Laatste update: 30 november om 21:18

Ziggo-klanten met een Viaplay-abonnement via de provider kampten de afgelopen dagen met problemen als ze hun abonnement wilden opzeggen. Mede door de grote drukte werkte het stopzetten van het abonnement niet altijd, of niet op elk apparaat. Ziggo-medewerkers hebben advies voor Viaplay-kijkers die willen opzeggen.

Sinds zondag het Formule 1-seizoen is afgelopen, willen mensen hun abonnement van 16 euro per maand bij het noodlijdende Viaplay weer massaal opzeggen. Maar dat lukt niet iedereen. Ziggo-klanten meldden de afgelopen dagen dat ze problemen ondervonden bij het opzeggen van Viaplay. Ze kregen dan bijvoorbeeld de foutmelding 'Oeps, er ging iets fout'.

Daarover komen nog steeds klachten binnen op het Ziggo-gebruikersforum, maar wel minder dan begin deze week. Medewerkers van de provider laten aan klanten weten dat de grote drukte de afgelopen dagen een rol speelde.  

Klanten klagen ook dat het proces van afmelden onnodig moeite kost en dat de juiste knop lastig te vinden is. "Ben je eindelijk bij het juiste vinkje om het abonnement te stoppen, dan werkt deze enkele malen niet. Hier valt heel veel te verbeteren, Ziggo", schrijft een gebruiker op het forum. "Hoe moeilijk kan het zijn om op een simpele manier een abo op te zeggen", schrijft een ander.

Gebruik de browser

Bij sommige Ziggo-klanten werkte het opzeggen niet via de Ziggo-app, maar wel via het onderdeel Mijn Ziggo op de website van de provider. Bij anderen werkte dat laatste ook alleen in bepaalde browsers, zoals Microsoft Edge.

Ziggo-medewerkers bevestigen in de reacties dat klanten het beste hun abonnement kunnen opzeggen via 'een browser op een laptop of pc'.

Viaplay opzeggen bij Ziggo en KPN

Na inloggen op Mijn Ziggo ga je naar het tabblad Producten en dan naar Televisie. Daar klik je op Streamingdiensten beheren. Vervolgens selecteer je Viaplay en klik je op Opzeggen.

Bij concurrent KPN kan het opzeggen via Mijn KPN, kies je Thuis-product Viaplay en dan voor 'Viaplay uitzetten'. De wijziging moet je dan afronden in de winkelmand.

Bij KPN kan het Viaplay-abonnement ook via de tv-decoder worden stopgezet. Ga daarvoor naar het menu Instellingen, klik op 'Zenderpakketten' en dan op 'Geabonneerd' aan de linkerkant. Kies Viaplay en klik op 'pakket opzeggen' en bevestig dit met je pincode.

Lees meer nieuws over Viaplay.