Doe mee met de Nintendo Labo-knutselwedstrijd
Creatief met karton

Doe mee met de Nintendo Labo-knutselwedstrijd

26-08-2018 21:23 Laatste update: 28-08-2018 08:28

Nintendo organiseert een Europese wedstrijd voor creaties met Nintendo Labo. Bright is de jury voor de Nederlandse inzendingen.

Dit voorjaar kwam Nintendo Labo op de markt: een unieke combinatie van bouwpakketten, zelf knutselen en gaming. Inmiddels staat het derde Labo-pakket in de planning: het Toy-Con Voertuigenpakket verschijnt op 14 september.

De komende weken organiseert Nintendo intussen de eerste Europese Nintendo Labo Creators Contest. Het bedrijf daagt creatievelingen uit om zelf aan de slag te gaan met het ontwerpen van unieke creaties met Nintendo Labo. Iedereen kan meedoen.

Er zijn drie categorieën: Creaties, Decoraties en Kids (van 3 t/m 12 jaar). Één jury per deelnemend land bepaalt op basis van originaliteit en creativiteit 2 tot 5 finalisten binnen iedere categorie per land. Dat zijn de genomineerden. Daaruit wordt vervolgens per categorie de ‘plaatselijke winnaar’ gekozen. Bright is de jury voor Nederland. De actie loopt tot 23:59 op 7 september 2018. Binnen 14 dagen na het eindigen van de contest worden de winnaars op de hoogte gesteld door Nintendo.

Meedoen kan via deze website.

Nintendo Labo Creators Contest

De prijzen

Elke finalist die niet wordt geselecteerd als lokale winnaar ontvangt 1x het Toy-Con Voertuigenpakket.

Elke lokale winnaar ontvangt 1x paar Joy-Con met het unieke Nintendo Labo-ontwerp en 1x het Toy-Con Voertuigenpakket.

Elke Europese winnaar ontvangt 1x een unieke Nintendo Switch met Nintendo Labo-ontwerp + 1x het Toy-Con Voertuigenpakket.

Nominatie Speelgoed van het jaar

Het Nintendo Labo Mixpakket is onlangs genomineerd voor de prijs Speelgoed van het Jaar 2018 in de categorie 10 en 11 jaar. Ontwikkelingspsycholoog Ger Ramakers, die betrokken was bij de beoordeling van het product, stelt dat Labo 'ruimtelijk inzicht, nauwkeurig werken, concentratie en vooral volgehouden aandacht en doorzettingsvermogen' kan bevorderen.

Volg Bright op Facebook of Twitter om op de hoogte te blijven.