Guerilla-marketing

Huawei plaatst 'powerbank' voor Amsterdamse Apple Store

21 september 2018 14:56

Huawei probeert een graantje mee te pikken van de publiciteit rond de start van de verkoop van de nieuwe iPhones.

Voor de Apple Store aan het Amsterdamse Leidseplein plaatste de Chinese fabrikant een 'Powerbank'. Voorbijgangers en mensen die in de rij stonden voor de nieuwe iPhones, konden daar hun smartphone opladen.

In Singapore deelden medewerkers van Huawei meer dan tweehonderd powerbanks uit aan mensen die in de rij stonden bij de Apple Store. Met de acties probeert het Chinese bedrijf de aandacht vestigen op de krachtige batterijen en energiebesparende maatregelen van zijn eigen toestellen.

Niet alle fans van Huawei waren even enthousiast over de actie in Singapore, schrijft CNet. Volgens hen had de Chinese fabrikant de powerbanks, die 98 Singapore-dollar (61 euro) per stuk kosten, beter aan bezitters van een Huawei-telefoon kunnen geven dan aan Apple-gebruikers.

Huawei streeft Apple voorbij

Huawei streefde Apple onlangs voorbij en is nu de tweede smartphone-producent ter wereld. De grootste fabrikant is Samsung.

Apple is dan wel weer het bedrijf dat het meeste aan de verkoop van smartphones verdient. Van alle winst die met smartphonemarkt wordt geboekt, gaat 62 procent naar Apple, zo bleek eerder deze week uit een inventarisatie van marktonderzoeker Counterpoint.

Kijk ook test van de iPhone XS en XS Max.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook

Apple weet zelf ook niet hoe het iPhone XS schrijft