Netflix belooft meer interactieve content
Na Bandersnatch

Netflix belooft meer interactieve content

18-01-2019 08:49 Laatste update: 14:27

Netflix heeft de smaak te pakken na de interactieve Black Mirror-film Bandersnatch. De tv-dienst is van plan meer interactieve programma’s te maken.

Dat verklaarden topmensen van Netflix donderdag na de presentatie van de kwartaalcijfers, schrijft Business Insider. “We vermoeden dat het interactieve format van Bandersnatch bij allerlei vormen van storytelling kan werken”, zei Ted Sarandos, hoofd content bij Netflix, in een webcast.

Bandersnatch kent vijf mogelijke eindes, maar gedurende de film kunnen de kijkers ook om de paar minuten keuzes maken – te beginnen met welke cornflakes de hoofdrolspeler voor zijn ontbijt neemt. De Black Mirror-film was de eerste interactieve film voor volwassenen op Netflix. Eerder bracht de tv-dienst al wel interactieve content voor kinderen uit.

Voor de productie van Bandersnatch ontwikkelde Netflix het systeem Branch Manager. De streamingdienst is van plan dat systeem niet alleen te gebruiken voor eigen toekomstige producties, maar ook te verkopen aan andere producenten van interactieve programma’s.

Meer abonnees

Netflix kreeg er in het laatste kwartaal van 2018 8,8 miljoen klanten bij, waardoor er nu wereldwijd 139,2 miljoen betalende Netflix-abonnees zijn. Analisten hadden op snellere groei gerekend, waardoor het aandeel Netflix in de nabeurshandel daalde.

Netflix-baas wil onbeperkt mobiel datagebruik:

Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's