Ontevreden Tesla-klanten

Ruim 100 Nederlandse Tesla-rijders sluiten zich aan bij claim

23 oktober 2020 om 19:25
Laatste update: 23 oktober 2020 om 19:25

Al meer dan honderd ontevreden Tesla-bezitters hebben zich aangesloten bij de Nederlandse Stichting Tesla Claim. De organisatie bereidt een collectieve rechtszaak voor tegen Tesla vanwege alle problemen met de auto's en de dienstverlening van het bedrijf.

"Tesla-rijders hebben vaak te maken met allerlei mankementen en weten de fabrikant nauwelijks te bereiken voor reparatie-afspraken", zegt Sieger Suurbier, secretaris van de Stichting Tesla Claim. Volgens hem lopen de klachten over de auto's uiteen, van aandrijfassen die stuk gaan, deuren die niet open gaan en auto's die abrupt remmen op de snelweg door de Autopilot-functie.

Ook klagen Teslarijders over krakende geluiden en trillingen, waterlekkages, afbladderende lak en een tegenvallende actieradius. 

Tesla is slecht bereikbaar

Wanneer de klant zich met een mankement bij Tesla meldt, is het bedrijf nauwelijks bereikbaar. Suurbier: "Klanten kunnen zich alleen per app melden en moeten vaak een maand wachten op een afspraak. Benodigde reparaties worden vervolgens niet uitgevoerd of bij de klant in rekening gebracht terwijl ze onder de garantie vallen".

 

Schadeclaim

De stichting onderhandelde met Tesla over een schadevergoeding per auto, maar de gesprekken liepen op niets uit. Daardoor wil de stichting nu naar de rechter stappen. Het is nog niet bekend hoe hoog de eventuele schadevergoeding is die de stichting gaat eisen.

Review: elektrische Peugeot e-208