© Meta

Reels-video's vanaf vandaag ook deel van Facebook
Korte filmpjes

Reels-video's vanaf vandaag ook deel van Facebook

22-02-2022 18:18 Laatste update: 18:22

Meta introduceert vanaf vandaag Reels-video's voor Facebook. Deze korte filmpjes, al lang ingeburgerd op Instagram, zijn nu ook via de Facebook-app te maken en bekijken.

Met de integratie maakt Meta het onder andere mogelijk om Reels in Facebook Stories te plaatsen of te kijken via de Watch-tab. Bovendien komt er een 'Reels' label bovenaan je Facebookfeed, en zal Meta in sommige landen Reels aanraden aan gebruikers.

Het sociale mediaplatform maakt bovendien van de gelegenheid gebruikt om een aantal updates toe te voegen. Zo kunnen reels vanaf nu niet 30 maar 60 seconden duren.

Aanpassen van video's

Daarnaast krijgt Reels een Remix-functie, zoals onder andere al bekend van TikTok. Met Remix kun je een video van iemand anders hergebruiken in je eigen video.

Met de 'draft'-functie kunnen makers een video maken en die opslaan, zodat ze er later nog aan kunnen werken voordat deze live gaat. En in 'de komende maanden' moeten er betere videotools komen om clips uit langere video's en livestreams om te zetten in Reels.

Adverteren wat gemakkelijker

Voor deelnemers aan het adverentieprogramma van Meta wordt het wat gemakkelijker om geld te verdienen. De al lopende tests voor banner en sticker-advertenties worden uitgebreid naar heel Noord-Amerika. In de komende weken worden nog meer landen toegevoegd.

Een banner-advertentie is een doorzichtige afbeelding die onderin over de video wordt heengelegd. Een sticker-advertentie is kleiner en kan overal op de video worden geplaatst. Allebei linken ze door naar een sponsor, en de maker van de Reel krijgt een deel van de opbrengst van de advertentie.

Reels voor Facebook werd in oktober van vorig jaar in de Verenigde Staten uitgerold. De functie, die is geinspireerd door de populaire muziekapp TikTok, is vanaf nu wereldwijd te gebruiken.
 

Online na je dood: zo regel je dat