Streamingdienst

Disney+ toont 4 minuten reclames per uur bij goedkoper abonnement

18 mei 2022 om 07:10
Laatste update: 18 mei 2022 om 07:10

Bij het nieuwe, goedkopere abonnement op Disney+, waar de streamingdienst later dit jaar mee komt, krijgen abonnees maximaal vier minuten reclames per uur te zien. De reclames moeten gezinsvriendelijk zijn.

Disney kondigde in maart al aan met een goedkoper abonnement met reclames te komen. Variety meldt daar nu meer details over. Met de vier minuten reclame-onderbrekingen zou Disney+ minder reclames tonen dan de Amerikaanse concurrent Peacock. Die streamingdienst van NBCUniversal laat 5 minuten aan reclames per uur zien. De prijs van het nieuwe abonnement van Disney+ is nog niet bekend.

Gezinsvriendelijke reclames

Disney+ gaat volgens Variety streng selecteren op welke reclames het laat zien, omdat het niet wil dat de advertenties ten koste van zijn gezinsvriendelijke imago gaan. Reclames voor alcohol of over politieke thema's zijn niet toegestaan. Disney+ zou ook reclames voor concurrenten weigeren. Als het profiel van een kind wordt gebruikt om iets te streamen zal Disney helemaal geen reclames laten zien, schrijft Variety.

In 2023 internationaal

Het goedkopere abonnement van Disney+ gaat voor het einde van het jaar in de VS van start, waarna de internationale uitrol in 2023 plaatsvindt. Disney-ceo Bob Chapek zei vorige week dat het nieuwe abonnement ervoor moet zorgen dat de streamingdienst 'een nog breder publiek kan bereiken'. Disney+ had aan het einde van het tweede kwartaal 137,7 miljoen betalende leden, een derde meer dan in dezelfde periode vorig jaar.  

Netflix maakte onlangs bekend ook te werken aan een goedkoper abonnement met reclames, dat dit najaar van start zou moeten gaan. Het Nederlandse Videoland heeft al sinds 2020 een abonnement met reclames. 

Luister ook: