Stay or Ziggo? 100.000 internetklanten vertrekken bij provider

©VodafoneZiggo

Stay or Ziggo? 100.000 internetklanten vertrekken bij provider
16 februari om 16:46
Laatste update: 16 februari om 18:45

Het afgelopen jaar hebben 100.000 klanten hun internet-abonnement van Ziggo opgezegd, maar VodafoneZiggo wist wel meer mobiele abonnementen te verkopen. 

Ziggo levert geen glasvezel-internet, waardoor klanten overstappen naar bijvoorbeeld KPN of Odido. Hoewel Ziggo wel glasvezel lijkt aan te bieden, lopen de kabels niet tot aan je huis. Het laatste stuk gaat nog via coaxkabel. Daardoor kan Ziggo wel hoge downloadsnelheden bieden, maar zijn de uploadsnelheden slechts 10 procent van wat de glasvezel-concurrenten bieden. En die concurrentie is op stoom: 2023 was een recordjaar voor de aanleg van glasvezel, met 1,5 miljoen nieuwe aansluitingen.

Tv-abonnees ook omlaag

Ook het aantal televisie-abonnementen is bij Ziggo is met 140.000 gedaald. De afname begon toen VodafoneZiggo de rechten om de Formule 1 uit te zenden kwijtraakte aan Viaplay. Ook is de provider eerder series en films van HBO verloren aan HBO Max.

Met de mobiele abonnementen gaat het VodafoneZiggo wel voor de wind, want het bedrijf kon het afgelopen jaar 114.400 nieuwe klanten verwelkomen. In het vierde kwartaal van 2023 is de omzet van VodafoneZiggo gestegen, maar over het hele jaar is een verlies geboekt van 472 miljoen euro.

Lees meer over Ziggo, of blijf op de hoogte met de Bright Nieuwsbrief.