De elektrische Range Rover komt er nu echt aan en wordt al grondig getest
De nieuwe elektrische Range Rover komt dichterbij. De eerste prototypes rijden al, later dit jaar kun je de auto bestellen.
Jaguar Land Rover was relatief snel met het uitbrengen van de Jaguar iPace, maar daarna werd het stil. Met de elektrische Range Rover wordt de meest luxe offroader die het merk bouwt ook als EV uitgebracht. Er zijn natuurlijk al veel elektrische SUVs in het topsegment te koop, maar eentje die echt offroad kan is er nog niet. Mercedes Benz komt later nog met de G-Wagon.
Prototypes rijden nu in het Midden-Oosten bij temperaturen boven de 50ºC en boven de poolcirkel bij een wat koudere -40ºC. Maar je hoeft geen medelijden te hebben met de testchauffeurs, want Range Rover belooft dat de Electric de meest verfijnde Range Rover ooit wordt.
Elektrisch een betere auto
De accu en de elektrische aandrijflijn worden door JLR zelf geassembleerd. De productie zal ook in Engeland plaatsvinden op de plek waar nu al de hybrides worden gebouwd. In 2039 wil Range Rover volledig CO2-vrij zijn en de bouw van de accupakketten in Wolverhampton is daarom belangrijk voor het merk om transportuitstoot te minimaliseren.
Dankzij de nieuwe elektrische aandrijflijn is het tractiecontrolesysteem nog beter geworden. Traditionele tractiecontrole die uitsluitend op de ABS-eenheid is gebaseerd heeft 100 milliseconden nodig, dit nieuwe systeem slechts 1 milliseconde. Scheelt je mogelijk een vieze onderbroek als je met je Range Rover daadwerkelijk off road gaat. Bovendien hoeft je ABS-systeem minder vaak in te schakelen, waardoor je het gevoel krijgt dat off road rijden bijzonder eenvoudig is. De nieuwe Range Rover Electric zal een vergelijkbaar vermogen leveren met dat van de Range Rover V8. Bestellen kan eind dit jaar, leveringen starten naar verwachting in 2025.
Meer elektrisch rijden en mis niets met onze Bright-app.