Dit sociale netwerk gaat dit jaar 1,5 miljard aan AI uitgeven

Dit sociale netwerk gaat dit jaar 1,5 miljard aan AI uitgeven

Dit netwerk is al erg actief op het gebied van AI. Toch gaan ze dit jaar er nog eens 1,5 miljard spenderen aan AI integratie op het platform.

De invloed van Snapchat op social media is groot. Hoewel het niet het grootste netwerk is qua gebruikers hebben concurrenten handig gebruik gemaakt van de innovaties van dit platform. We kunnen wel zeggen dat Stories, Reels, Shorts en TikToks allemaal hun oorsprong vinden in Snapchat.

Snapchat en AI

Dit sociale netwerk maakt al veel gebruik van AI. Midden vorig jaar kreeg Snapchat nog veel kritiek op de chatbot. De antwoorden van MyAI braken regelmatig de regels en deed zich voor als een echt persoon. Snap, het bedrijf achter Snapchat, paste de chatbot na deze kritiek aan.

Op dit moment kunt je als betalende gebruiker ook gebruik maken verschillende features mogelijk gemaakt door AI.Deze techniek wordt niet alleen ingezet door Snap voor de gebruiker maar ook voor de adverteerder. 

Volgens Evan Spiegel,oprichter van Snap, gaat het ieder kwartaal 84 cent per dagelijkse gebruiker investeren, dat komt neer op 1,5 miljard dollar dit jaar. Het geld zal worden geïnvesteerd in machine learning, AI en Augmented Reality. Vooral de laatste techniek heeft Snapchat veel gebracht, dagelijks maken 300 miljoen mensen gebruik van de Augmented Reality mogelijkheden. Ook de adverteerders halen met Augmented Reality goede resultaten.

Snapchat is over de hele markt gezien zeker niet het grootste sociale netwerk. Het gebruik zit hem vooral in de jonge generatie. Tussen de 15 en 19 jaar is het na WhatsApp de meeste gebruikte app voor Social Media.

Mis niks, volg ons WhatsApp-kanaal of abonneer je op de Bright Daily nieuwsbrief.