© BsSomers13

'Krak!' zei de Vision Pro: gebruikers klagen over barsten in de Apple-bril

'Krak!' zei de Vision Pro: gebruikers klagen over barsten in de Apple-bril

27 februari - 21:05

Minstens tien gebruikers van de Apple-bril Vision Pro zeggen dat het glas van hun headset opeens gebarsten is. Voorlopig is nog niet bekend wat de schade heeft veroorzaakt.

Gebruikers van de Vision Pro hebben zich de afgelopen dagen via Reddit gemeld met ongeveer hetzelfde verhaal. Hoewel ze naar eigen zeggen voorzichtig zijn met hun headsets en ze de Vision Pro in sommige gevallen zelfs niet veel gebruiken, verschijnt er opeens een barst in het glas. De barst verschijnt altijd op dezelfde plaats, verticaal recht in het midden van de headset.

Mogelijk tijdens het opladen?

De oorzaak is nog niet duidelijk. Bij de meeste gebruikers lijkt de barst te zijn ontstaan tijdens het opladen, wanneer de Vision Pro ook in zijn koffer zit met de beschermhoes erop.

Dat zou er volgens één Redditgebruiker op kunnen duiden dat het apparaat oververhit raakt tijdens het opladen, mogelijk omdat de Vision Pro er niet in slaagt om in slaapmodus te raken. Daardoor zou het frame uitzetten, wat vervolgens het glas doet barsten.

Apple zegt nog niets

Er is echter nog niets bevestigd. Ook is niet bekend hoeveel gebruikers getroffen zijn. Apple heeft voorlopig nog niet laten weten dat er een probleem is met de Vision Pro. Ook het exemplaar bij Bright op kantoor ziet er nog altijd prima uit.

In de tussentijd zijn getroffen gebruikers al zelf naar Apple gegaan om hun headsets te laten herstellen. Hoewel sommigen onder hen op Reddit zeggen dat het bedrijf hun Vision Pro gratis onder garantie repareert, vertellen anderen dat zij toch een premie moeten betalen via AppleCare+. 

Lees meer nieuws over gadgets en mis niets met onze Bright-app.