©VodafoneZiggo

De prijs van Ziggo-abonnementen gaat omhoog

De prijs van Ziggo-abonnementen gaat omhoog

2 april - 16:38 Laatste update: 20:51

Ziggo heeft een prijsverhoging aangekondigd voor een deel van de klanten. 

Het gaat om een inflatiecorrectie voor Ziggo-klanten die vanaf april een nieuw abonnement afsluiten, een wijziging doorvoeren of hun contract verlengen. Een abonnement voor internet wordt maximaal 1 euro per maand duurder, voor televisie 0,50 euro en voor telefonie ook 0,50 euro. Naast deze bundels wordt Volop Bellen verhoogd met 0,55 euro.

De provider laat weten dat het momenteel nog geen prijsverhoging voor alle andere klanten heeft aangekondigd. Zodra dat gebeurt, worden ze hiervan 'persoonlijk op de hoogte gesteld per email of een melding op de factuur', aldus Ziggo tegen Bright.

Inflatiecorrectie

Ziggo zegt de prijsstijging gebaseerd te hebben op het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Dat is vastgesteld op 3,8 procent over het hele jaar 2023.

"We houden de inflatiecorrectie op onze prijzen zo beperkt mogelijk", aldus de Ziggo-woordvoerder. "Daarom wijzigen de bundelprijzen voor nieuwe klanten - of voor klanten die overstappen naar een nieuw abonnement - met gemiddeld 2,5 procent. Dat is dus een stuk lager dan de 3,8 procent."

Contract opzeggen?

Bij een prijsstijging mag je meestal kosteloos je abonnement beëindigen voor het einde van je contract, maar bij inflatiecorrectie is dat niet het geval. Dat is in de algemene voorwaarden opgenomen.

Lees meer over Ziggo, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.