© KPN

KPN gaat glasvezelkastje bij veel klanten thuis vervangen

KPN gaat glasvezelkastje bij veel klanten thuis vervangen

24 april om 21:28
Laatste update: 24 april om 21:39

KPN is een nieuwe campagne begonnen om internet via zijn glasvezelnetwerk te verbeteren en minder gevoelig voor storingen te maken. Daarvoor wordt een apparaatje bij een deel van de klanten vervangen door een nieuwe versie.

KPN gaat de komende tijd oudere versies van de ONT, ook wel glasvezel-kastje genoemd, bij klanten thuis vervangen. De nieuwe ONT is een technisch betere versie en moet er ook voor zorgen dat er minder storingen optreden. De versie die omgewisseld moet worden is de Genexis XGS-PON ONT, die volgens KPN 'gevoeliger voor storingen' is.

Het vervangen van het apparaatje is gratis. Je kunt het niet zelf doen, er moet een monteur voor bij je langs komen. Die is er ongeveer een kwartier mee bezig. 

Je wifinaam blijft hetzelfde

De nieuwe glasvezelkastjes gaan volgens KPN langer mee. "Goed om te weten: er verandert niets aan je wifi-naam of instellingen. Na de installatie controleert de monteur of je internet weer werkt", zegt de provider.

Alleen als je een mail erover krijgt

Als de ONT bij jou vervangen moet worden, dan krijg je daarover eerst een e-mail. Vervolgens kun je via een webpagina een afspraak voor een bezoek van de monteur inplannen.

De monteurs zijn niet van KPN zelf maar worden door de provider ingeschakeld via het bedrijf Roamler. Als je geen mailtje ontvangt, dan heb je al een nieuwere ONT, die niet vervangen hoeft te worden. 

Een van de nieuwere ONT's ziet er zo uit:

Lees meer nieuws over glasvezel en mis niets met onze nieuwe app.